Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Щрабаг” забавя и строежа на пътя Видин-Монтана

6 коментара

Изграждането на отсечката Видин-Монтана от международен път Е-79, която трябваше да е готова до 31 август 2005 г., ще се завърши не по-рано от средата на следващата година дори при пълна мобилизация. Това съобщи в петък министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузъв по време на парламентарния контрол.

В резултат на забавянето вероятно ще се стигне до пълно усвояване на предвидената в договора с австрийската фирма изпълнител на проекта "Щрабаг" неустойка от 1 милион евро. Прилагането на клаузите с неустойките обаче ще даде негативно отражение върху качеството на изпълнение на строителните работи, прогнозира министърът.

До преди месец финансовото изпълнение на договора е около 20 на сто, информира Гагаузов.

Договорът с изпълнителя "Щрабаг" е сключен на 30 октомври 2003 г. Проектът е на стойност около 9,8 милиона евро и е по финансов меморандум по програма ИСПА.

Контрактът не може да се прекрати поради изтичане на времевите рамки на финансовия меморандум в средата на следващата година, каза Гагаузов. Затова ще бъдат предприети действия за ускоряване на строителството, които ще бъдат обсъдени до края на седмицата между изпълнителна агенция "Пътища" и изпълнителя, добави той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. H
    #7

    Доколкото прочетох в тази статия ремонта се финансира от някаква европейска програма. Въобще не знам да има и един километър международен път, ремонтиран с български пари. Друг е въпроса колко европейски пари потъват там а и по другите ремонти. А и защо ли нещо се съмнявам че пътя ще бъде довършен, камо ли пък и неустойка платена... Жалко, защото по наследство от Вaршавския договор България получи една отлична инфраструктура (поне една полза от него). Не разбирам и защо се мотaт с магистралите - навсякъде по света това са платени структури и се изплащат доста добре

  2. 77
    #5

    Интересно е следното: Щрабаг, изгонени от Чехия за "добра" работа, печелят търга за рехабилитация на супер ниски цени и след това друга фирма приема да го изпълнява на още по-ниски цени! И мислите ли, че ще имаме "читав" път?! И как никой от предното финансово или регионално министерство не дойде да види как не се прави нищо толкова време! Дано сега дойдат новите и да видят! Защото нещата не вървят добре за Северо-западналият край

  3. il
    #4

    Често пътувах през почивните дни това лято по тази магистрала и всеки път се ядосвах на табелата с извинението на Щрабаг за създаденото ни неудобство. Не видях никой да работи по тази магистралата.Една година преди олимпиадата в бях в Гърция. Там нощем се работеше на осветление. Представяте ли си колко безумен е този договор и колко скъпо ще излезе на България този ремонт. Може ли някой да се ангажира с повече информация по договора и неговото изпълнение?

  4. Георги
    #3

    Само който не е ходил към Северозапада не може да си представи невероятната изостаналост и мизерия на този край. Ама никой не говори за това... може би защото там няма кой-знае колко електорат на ДПС?

  5. Замфир
    #2

    Не могат ли да се намерят мислещи хора в тази държава, независимо от цвета или каквато и да било там принадлежност Това може да бъде дори по преката магистрала до Белград , а не да търсим по благоприятното минаване на сърбите през Ниш

  6. петуния
    #1

    Знаете ли за колко време се вземат тези 150 км? Не?!? Правилният отговор- около 4-5 часа- без значение дали през Петрохан или Враца ще се прецакаш- осещането е за околосветско пътешествие... не дай си боже да имаш работа до София за ден или да искаш да отмориш за уикенда- просто невъзможно-2 дена път с камили- България, Европа- ХХІ век! Това е положението за тези които не са ходили в "Дивия Северозапад" на милата ни Родина...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.