Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Система сигнализира машинистите за нередности по жп линията София-Бургас

8 коментара
Система сигнализира машинистите  за нередности по жп линията София-Бургас

Австрийската фирма “Алкател” предаде в понеделник напълно завършената система за автоматична локомотивна сигнализация за сигурността на железния път, внедрена за нуждите на БДЖ.

Компанията е доставила и монтирала оборудване за 250 км релсов път, включващ жп възела на Пловдив и участъка от Стара Загора до Бургас. Устройствата, поставени между релсите, приемат информация за състоянието на пътя. Когато системата засече нередност на железния път или в движението на локомотива, обслужващ участъка, тя изпраща сигнали до локомотивите, в които също е монтирано бордово оборудване, част от автоматичната система. Ако машинистът не предприеме съответните действия за намаляване скоростта на движение, системата блокира управлението на влака. 130 локомотива на БДЖ са включени в системата.

В изграждането ѝ са вложени 10 млн. евро безвъзмездно предоставени по Програма ФАР и 900 000 лв. национално съфинансиране от бюджета. Реализацията на проекта стартира през 1999 г., като основно изискване към фирмата изпълнител е било нейното оборудване да е съвместимо с внедрената вече в участъка София-Пловдив от линията от столицата до Бургас подобна система на “Ериксон”, която обаче е по-старо поколение.

България е била първата страна, в която е внедрена и изпитана автоматизираната локомотивна система на “Алкател”, уточни представителят на австрийската фирма Алфред Файдер.

Според железничари България е била избрана за експеримента, защото при неуредения железопътен трафик, дори и да е имало някакви отклонения, те нямало да усложнят много повече и без това проблемното движение на влаковете.

Вече със системата са оборудвани над 10 000 км железен път в Европа и над 1600 локомотива в страни като Испания, Швеция, Унгария, Холандия и др.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. самюелсон
    #9

    10 милиона евро = 20 милиона лева + 1 милион държавна пара значи 21 милиона за 250 километра , т.е. по 80 000 на километър или пк 80 лева на метър релсов път. за тези пари ако се напънем можем да рехабилитираме релсовия път за да поема скорости до 150 км/ч, да електрифицираме някой участък и да направим куп други полезни неща.втори момент, системата е монтирана на 130 локомотива, като според мен по линията пловдив-бургас вървят постоянно поне 5 пъти по-малко.ето как не трябва да се харчат парите

  2. Grami
    #8

    Alcatel e mnogonacionalna kompania , no samo filiala Alcatel Austia se zanimava s jelezoputna elektronika. Osven tova dannite se obrabotvat ednovremenno ot dva nezavisimi kanala i do spirane se stiga kogato i dvata kanala ednovremenno potvardiat problemite.

  3. влакът беглец
    #7

    "Ако машинистът не предприеме съответните действия за намаляване скоростта на движение, системата блокира управлението на влака."- за да е сигурно че дори и след това да иска да намали скоростта да не може.Системата дава само един шанс за реакция... Да живее Българската псевдо журналистика .

  4. 008
    #6

    Alcatel - avstrijska firma - v Paris ste se spukat ot smjah ako vidjat tche mediapool e poavstrijtchil hibavata frenska firma ..

  5. Justice
    #5

    TAKTIK вън от форума!

  6. yoyo
    #4

    eriksson pxk sa ispantzi...

  7. 007
    #3

    Alcatel bila avstriiska.......

  8. TAKTIK
    #2

    izkliuchitelno interesno!NOVINA, KOIATO SPIRA DUHA!!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.