Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

След предупреждение от ЕК бяха приети промените в жп закона

0 коментара
След предупреждение от ЕК бяха приети промените в жп закона

Народното събрание прие окончателно промените в Закона за железопътния транспорт, ден след като Европейската комисия заплаши страната ни с поредно дело в Съда на Европейския съюз (ЕС) заради невъведена директива.

Страната ни се забави с въвеждането на директивата за европейското единно железопътно пространство. Срокът за това беше 16 юни 2015 г.

Става въпрос за основни разпоредби за отварянето на пазара в сектора на железопътния транспорт. С директивата се определят правилата за управление на жп инфраструктурата и дейностите в този вид транспорт, критериите за лицензиране на жп превозвачи, начините на определяне и събиране на инфраструктурни такси.

Още на 22 юли миналата година ЕК е изпратила официално уведомително писмо за неизпълнените ангажименти, но не получила отговор от София. За това в четвъртък отправи ново предупреждение, че ако до 2 месеца не бъде изпратена информация за предприетите мерки, Брюксел ще сезира съда в Люксембург.

За да не се стигне дотам, парламентът ударно прие промените в Закона за жп транспорта, внесен от Министерския съвет още през ноември 2015 г.

Те предвиждат таксите за достъп до жп инфраструктура, която свързва обслужващи съоръжения, да се определят според преките разходи за извършването на услугата.

Заложено е равен достъп до жп мрежата на всички оператори. Въвежда се и липсващата разпоредба за използване на електронна товарителница при железопътен превоз на товари.

Мнозинството в парламента обаче отхвърли серия предложения на опозицията. Едно от тях беше да се заложи възможност жп линиите втора категория да се отдават на концесия. Предложението беше направено от Георги Свиленски, Димитър Горов и Георги Търновалийски от БСП.

Отхвърлена беше и друга идея на Георги Свиленски - разписанията на автобусните линии да се координират с разписанията на бързите и пътническите влакове, за да не се допуска нелоялна конкуренция между двата вида транспорт. Димитър Байрактаров от Патриотичния фронт я подкрепи с аргумента, че пътниците на БДЖ ще намалеят още повече, ако не се синхронизират разписанията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.