Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Сливане на "Омником" и "Пюблисис" ражда нов световен лидер в рекламата

3 коментара
Морис Леви (вляво) и Джон Рен са доволни от сделката

Нов световен лидер в рекламата се ражда след обявената в неделя в Париж сделка по сливането на американската "Омником" (Omnicom) и френската "Пюблисис" (Publicis), който в момента са в голямата шесторка на рекламните агенции съответно под номер 2 и 3.

 

Бъдещата "Пюблисис Омником груп" (Publicis Omnicom Group) се оценява на около 35.1 млрд. долара и на практика ще измести сегашният рекламен лидер в света - лондонската WPP Plc. Досега "Пъблисис" и "Омником" са контролирали общо 41% от рекламните разходи, управлявани от десетте водещи агенции на планетата, докато WPP държи 32%.

 

Акциите на новата група, чийто капитал ще бъде поделен 50/50 между акционерите на двете дружества, ще се котират на борсите в Париж и Ню Йорк. Новата компания ще се управлява съвместно от главните изпълнителни директори на "Омником" и "Пюблисис" - Джон Рен и Морис Леви, в продължение на 30 месеца. След това Леви ще стане почетен председател на управата, а Рен самостоятелен изпълнителен директор, съобщаав Ройтерс

 

Обединението ще даде възможност за по-голяма власт над ценообразуването и за насочване на вниманието към азиатски и латиноамерикански пазари като Китай и Бразилия, където всяка от тях засили дейността си, за да се бори с изключително слабия растеж в Европа. Но ограничаването на конкуренцията би могло да се окаже пречка при оценката на регулаторните органи в САЩ и Европа, отбелязва АП.

 

Двете дружества очакват сделката да приключи в края на 2013 или началото на 2014 година, допълва АФП.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. В и К
    #3
  2. Анонимен
    #2

    1 - маи такива като теб са по-вредни

  3. В и К
    #1

    Рекламаджиите са вредни за човечеството.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.