Сливане на "Омником" и "Пюблисис" ражда нов световен лидер в рекламата

Морис Леви (вляво) и Джон Рен са доволни от сделката

Нов световен лидер в рекламата се ражда след обявената в неделя в Париж сделка по сливането на американската "Омником" (Omnicom) и френската "Пюблисис" (Publicis), който в момента са в голямата шесторка на рекламните агенции съответно под номер 2 и 3.

 

Бъдещата "Пюблисис Омником груп" (Publicis Omnicom Group) се оценява на около 35.1 млрд. долара и на практика ще измести сегашният рекламен лидер в света - лондонската WPP Plc. Досега "Пъблисис" и "Омником" са контролирали общо 41% от рекламните разходи, управлявани от десетте водещи агенции на планетата, докато WPP държи 32%.

 

Акциите на новата група, чийто капитал ще бъде поделен 50/50 между акционерите на двете дружества, ще се котират на борсите в Париж и Ню Йорк. Новата компания ще се управлява съвместно от главните изпълнителни директори на "Омником" и "Пюблисис" - Джон Рен и Морис Леви, в продължение на 30 месеца. След това Леви ще стане почетен председател на управата, а Рен самостоятелен изпълнителен директор, съобщаав Ройтерс

 

Обединението ще даде възможност за по-голяма власт над ценообразуването и за насочване на вниманието към азиатски и латиноамерикански пазари като Китай и Бразилия, където всяка от тях засили дейността си, за да се бори с изключително слабия растеж в Европа. Но ограничаването на конкуренцията би могло да се окаже пречка при оценката на регулаторните органи в САЩ и Европа, отбелязва АП.

 

Двете дружества очакват сделката да приключи в края на 2013 или началото на 2014 година, допълва АФП.

Споделяне
Още от Бизнес