Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Снежната блокада на магистрала "Хемус” доведе до уволнения

48 коментара
Снимка БГНЕС

Заради пълната блокада на автомагистрала "Хемус” в участъка между Ботевград и София в събота още снощи са уволнени изпълнителният директор и председателят на управителния съвет на държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД, което е натоварено със зимното поддържане и почистване на магистралите.

Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова след извънредно заседание на всички институции, които имат отношение към овладяването на обстановката в страната след обилните снеговалежи.

Павлова обясни, че по устав и двамата носят отговорност, но след нейна заповед вече отговорността ще се носи само от един човек.

Малко по-късно в неделя бе назначено и ново ръководство на "Автомагистрали" ЕАД. От пресцентъра на МРРБ съобщиха, че председател на Съвета на директорите става Емил Миланов, изпълнителен директор и член на съвета на директорите – Дафина Станчева, а Александър Филев - член на съвета.

От борда на директорите са освободени неговият председател Валентин Николов, изпълнителният директор Антон Антонов и третият член на борда - Иван Илиев.

С направената промяна в устава представителството и отговорността за дейността на дружеството ще се носи от изпълнителния директор.

Според вицепремиера и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов недостатъчно добра координация от "Автомагистрали" ЕАД е довела до проблемите на автомагистрала  "Хемус". Той посочи, че се полагат усилия да се отвори по-голяма проходимост на магистралата и натам се пренасочени роторни машини от летище София.

По думите на вътрешният министър основен виновник за зимната блокада по автомагистралите са водачите на ТИР-ове, които не са се съобразили с разпоредбите на МВР. До момента екипи на Гражданска защита са изтеглили над 80 камиона по АМ "Струма". От "Хемус" са изтеглени 105 ТИР-а и 22 автобуса.

Обилният снеговалеж и закъсали тирове и автобуси блокираха през почти целия ден в събота магистралата и двете посоки, след което се бразува километрична колона от автомобили между разклона за Ботевград и Витиня. Стотици хора изкараха деня в очакване трафикът да бъде отпушен. Движението бе частично възстановене едва след полунощ, но до 10.30 в неделя бе забранено преминаването на автобуси и товарни автомобили.

По-късно движението пак бе временно спряно заради вкараната допълнителна почистваща техника летище София, която трябваше да осигури по-добра проходимост и да отвори второто платно за придвижване на моторните превозни средства.

Санкционирани са шофьорите на тирове, които вчера не изпълниха полицейско разпореждане и блокираха движението на автомагистралите "Струма" и "Хемус", съобщи Цветан Цветанов след заседанието на кризисния щаб. Два тира, чиито шофьори не са изпълнили полицейско разпореждане, са препречили вчера движението на магистрала "Струма" и се е създала ситуация на тапа. Същото се е случило и на "Витиня". Министърът съобщи, че на фирмите и шофьорите на товарни автомобили, които не спазват полицейските разпореждания, ще им се налагат административни санкции.

Директорът на "Пътна полиция" Алекси Стратиев обясни, че глобите, които могат да бъдат наложени, са в широк диапозон – от неизпълнение на полицейско разпореждане от шофьорите до техническа неизправност на автомобила, който е неподготвен за зимни условия.

Снегопочистването на АМ "Хемус" е започнало още на вечерта на 6 януари, съобщи изпълнителният директор на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Той посочи, че сутринта на 7 януари при Витиня са били спрени тежкотоварните автомобили в посока Ботевград-София, за да бъде пропускана снегопочистващата техника, но първите тирове не са спазили полицейското разпореждане, тръгнали са при силния снеговалеж и два камиона са поднесли и препречили пътното платно. Снегорините, които са се движили след тях, не са успели да продължат. За час и половина-два се е натрупала снежна покривка от 15-20 см, която е затруднила и снегорините. Екипите на "Гражданска защита много трудно са влезли с тежката техника да изтеглят тировете. Образували са се преспи от метър-метър и половина, обясни още Лазар Лазаров.

Получила се е огромна "тапа", с която екипите на агенцията са се борили до три часа през нощта, каза директорът на АПИ. Той добави, че повечето автомобили са били спрени в подходите към АМ "Хемус" и са били обявени обходни маршрути за пътуващите.

От Агенция "Пътна инфраструктура" съобщиха в неделя, че като цяло пътищата в страната са проходими при зимни условия. Всички останали автомагистрали са отворени за движение, пътните настилки са мокри. Все пак призивът към шофьорите е да предприемат пътуване след проверка на изправността на автомобила и неговата подготовка за движение при зимни условия.

Затворени за движение са проходите Златишки, Твърдишки, Върбишки, Вратник, Троянски.

Пътят през старопланинския проход "Петрохан", който свързваМонтана и Берковица със София, е почистен, опесъчени проходим при зимни условия, съобщиха от Областното пътноуправление в Монтана.Снегът в прохода е около 80 сантиметра, по пътното плътно има около 2-3 сантиметра, температурата е минус 2 градуса. През "Петрохан" задължително се преминава с вериги на гумите и без ремаркета и полуремаркета.

През  "Дюлински проход” е забранено движението на товарни автомобили, като обходните маршрути са Варна - Обзор - Слънчев бряг и Ришки проход.

През проходите "Превала”, "Пампорово”, "Рожен” и "Печинско” - всички автомобили да са с вериги, а товарните да се движат без ремаркета и полуремаркета.

Същите ограничения за товарни автомобили са в сила и в прохода "Попови ливади”.

В област Ловеч пътят Шипково-Рибарица е затворен поради снегонавяване. В област Пловдив пътят Храбрино-Лилково е временно затворен заради паднали дървета.

Затворени са и пътищата от Рожен до Обсерваторията до Лъки и от  Шипка до Бузлуджа.

Вчера е имало над 22 хиляди сигнала, подадени на тел. 112, съобщи изпълнителният директор на "Национална система 112" Стоян Граматиков. Реалните инциденти, подадени към институциите, са били 3 258. Медиите обаче бяха затрупани с оплаквания от блокирани в различни райони граждани, които не са успяли да се свържат или не са получили никакво съдействие от спешния телефон.

Значителна лавинна опасност има по високите части на планините, предупредиха от Планинската спасителна служба към БЧК, макар че обстановката по планините е чувствително по-добра тъй като видимостта е по-добра, а снегът е спрял. По високите части на планините пътеките са затрупани с преспи – вчера никой не е минавал, а и силният вятър е образувал навявания. Температурите на височина над около 2000 м са около минус 10 градуса, духа и умерен вятър. От спасителната служба съветват туристите да се движат само по пътеките със зимна маркировка, да се съобразяват, че съществува реална лавина опасност, да вземат мерки срещу измръзване поради ниските температури, непрекъснато да си дават оценка за променящото се време и да коригират плановете си. Винаги да оставят резерв в светлата част на деня за връщане.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

48 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #48

    Господа управляващи, Бедстващото положение на Витиня е причинено от Вашето безхаберие и липсата на отговорност! Имайте смелостта да си признаете и да кажете цялата истина! А тя е, че от ГОДИНИ ТОЗИ УЧАСТЪК НЕ СЕ ЧИСТИ! ТОВА Е ИСТИНАТА! НЕ ПРЕХВЪРЛЯЙТЕ ОТГОВОРНОСТТА СИ ВЪРХУ ЗАКЪСАЛИТЕ ТИРОВЕ! Те бяха закъсали още в петък вечерта, след падане на снега и също бяха бедстващи по причина на непочистените пътища! От петък вечерта до събота сутринта никой не беше дошъл да им помогне да почисти пътя и

  2. Анонимен
    #47

    Като стар скиор си спомням, че още от осемдесетте години имаше едни триосни камиони Краз с турбини отпред, които чистеха всякакъв сняг и го изхвърляха. Даже с двуметрови преспи се справяха. Сега виждам най-обикновени камиони с по едно гребло да се движат по магистралите, а на всичкото отгоре, греблото често е леко повдигнато. Не трабваше ли точно сега, тридесет години по-късно, техниката да е по-добра от тогава?

  3. Анонимен
    #46

    Дайте справка с каква собствена снегопочистваща техника и собствен персонал на обекта разполагат фирмите отговарящи за магистралите в т. ч. "Хемус" и ще разберете много неказвани неща

  4. Анонимен
    #45

    Фирмите избрани да почистват очевидно са били предпочетени по известните на всички критерии, толкова присъщи на това управление, което на думи се бори с корупцията, а в действителност я издигна на ново, по-високо равнище (както казваше бай Тошо навремето). Това няма да се промени нито с уволнения, нито с арести на тираджии.

  5. Анонимен
    #44

    42, ние сме в постоянно природно бедствие.

  6. Анонимен
    #43

    Цитат ” Глава втора ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПЪТНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА Чл. 9. Разрешава се движението на пътно превозно средство по пътищата, ако то отговаря на определените от производителя изисквания за експлоатация, на този правилник и на наредбите по чл. 8, ал. 3 и чл. 36, ал. 3 от Закона за движението по пътищата. Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности: .... г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм; „

  7. Анонимен
    #42

    Вече разбрах как можем да се спасим от ежеминутните медийни изяви на Рапона! КАТО ПРЕДИЗВИКАМЕ ПРИРОДНО БЕДСТВИЕ. (Спомнете си как се скри за няколко дена в миша дупка, когато прехвалената южна дъга на околовръсното шосе в София се наводни, а изпрати даскалицата да се оправя).

  8. Анонимен
    #41

    Tipichna reakzia na maloumnizi! Vmesto da reshavat problemite (za koeto se iska mozak), te tarsiat opravdania, vinovni i vsichko drugo, no ne i sobstvenata si vina. Mutrata vmesto da se javi po televiziata se e pokril i gospod ne moje da go nameri. E niama lentichki za riazane i klozeti za otkrivane ta da se pachi po mediite, a se iska rabota i majestvo da ja svarshish! Javno tova sa chujdi dumi v poniatiata na t.n upravnizi.

  9. Анонимен
    #40

    Това с оставките отдавна тряббва да е система и начин на решаване на въпросите, а не като Първанов и останалите червени кап.ти, които се правят на разсеяни.....

  10. Анонимен
    #39

    Смело и много нетипично, но добро решение на българското правителство! През последния половин век в България никой за нищо не носеше отговорност и в крайна сметка обществото страдаше! За първи път се действа като на Запад - никаква колективна отговорност и който не се справя се заменя ! Не е приятно за уволнените , а не са ясни и обективните причини за проблема, но това е единственият начин на този етап нешата да функционират! Освен това има възпитателен ефект върху другите шефове!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.