Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София се готви да разрежда с до 9% наземния транспорт

Иска се и с 50% увеличение на цената за километър пробег

9 коментара
София се готви да разрежда с до 9% наземния транспорт

След седмица със стикери "Национален протест" в тролеи, трамваи и автобуси Центърът за градска мобилност(ЦГМ) извади планове за разреждане с до 9% на градския транспорт в столицата заради недостиг на стотици милиони левове от приходи. Това стана ясно от писмо на дружеството, представено на кратко от директора на ЦГМ Димитър Дилчев в транспортната комисия в Столичния общински съвет в понеделник. Детайлите по него и реално плановете за разреждане на курсовете станаха ясни от общинския съветник Симеон Ставрев от "Демократична България", който сравни предлаганото с действащите курсове.

Тролеи, трамвай и абтобуси с до 9% орязани годишни пробеги

Тролеите и трамваите ще карат през 2022 г. 13 812 000 км., докато 2020 г. това число е било 15 120 000 км. Това означава орязване с 8.7%, посочи Ставрев.

Орязването при автобусите ще е 8%. Те ще карат тази година 32 887 000 км., докато 2020 г. това число е било 35 773 000 км. Свиването тук е с 8%.

Единствено при метрото се наблюдава нарастване на изминатия път спрямо 2020 г. Подземната железница ще се движи през 2022 г. 5 973 000 км., докато 2020 г. това число е било 5 300 000 км. Това означава увеличение с 12%, заради пуснатите нови 4 метростанции станции в Овча купел през 2021.

"Притесняваме това, че ще режем от наземните линии на градския транспорт. Това означава, че хората, които искат да се возят на трамваите, тролеите и автобусите ще чакат по-дълго за разлика от общо взето непроменените разписания на метрото", каза Ставрев.

Искане за 50% увеличаване на цената за пробег

Дружеството поиска и 50% увеличение на цената на пробег километър, което изненада част от общинските съветници.

"Честно казано съм шокиран от документите, които предлагате. Причината е, че в тях залагате 50% увеличение на цената за километър пробег. От 6.13 лева за километър, сега вече се искат 9.02 лева за километр. Това си е 50% увеличение. При автобусите е подобно - от 3.16 лева за километър става 5.07 лв. Това са над 50%. Метрото може би донякъде разбираемо, че имаме нова метролиния, но и тук от 15.01 лв. скача на почти 22 лева, което си е почти 50%", каза Ставрев.

За да аргументира повишението на цената, Димитър Дилчев посочи, че Столичният електротранспорт е платил за ток във времето от януари до март 2022 г. - 11.220 млн. лв., а за същия период на м.г. този разход е бил 3.397 млн. лв. Увеличението е с 7.8 млн. лв за първо тримесечие, от които под формата на компенсация били върнати - 3 млн. лв.

При "Столичен автотранспорт" разходите за газ от януари-април 2022 г. за т.г. са 13.844 млн. лв., като поскъпването спрямо същия период на миналата година е 332%, Компенсации също не се отпускат.

Разходи за дизел за първото тримесечие били 7 млн. срещу 4.8 млн. лв. за същия период на миналата година. Компенсации също няма.

Сметките при "Метрополитен" показват, че във времето от януари до март тази година са похарчени 11 млн. лв., а увеличението е над 7 млн. лв. От тях компенсацията е само 3 млн. лв.

Реакция

"Казахме ли ви?", коментира независимият общински съветник Борис Бонев.

"Имаше не малко време, в което Столична община можеха да положат усилия за по-малък недостиг на приходи. Защо никой не говори как да увеличим приходите в транспорта. Това може да стане чрез изграждане на коридори, корекции на разписания и осъществяване на реформи", каза Бонев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Васик
    #9

    Всички дотирахме градския транспорт по време на ковида, когато имаше по 3 човека на превозно средство, но годишната карта си тече.

  2. Backo
    #8

    Пенсионерите, разбира се, нямат нужда от потпомагане, ако получават 3.400 лв. пенсия

  3. Backo
    #7

    Трябва да се провери основно кой плаща и кой пие. Да се субсидират карти на нуждаещи се = пенсионери, ученици и студенти, но не и на всички.

  4. полк. Дрангов
    #6

    Циганина Борис Бонев ще става ватман

  5. someone
    #5

    Ей как не се накрадоха в тая каца без дъно! Едно време, когато компирът от самоков врътна далаверата с трамваите от Хале, които отпадаха от линия на всеки курс и още гният в депото на първа линия, след като ги "ремонтираха" основно, в другата бездънна каца, Трамкар, точно преди да ги бракуват, не протестираха, ама сега понеже гробарите и депасящите дирижират цирка, щели да протестират разбираш ли... Аман от дирижирани протестиращи! Да го закриват тоя транспорт, и без това столичани в повече "ходят"

  6. olele
    #4

    В някои от грозните трамваи се возят и без това само гратисчии с по-несветъл цвят на кожата

  7. Guest787
    #3

    Колкото и да отлагат, на края пак ще вдигнат цената на билетчето. Който ползва транспорт да плаща си плаща. Едно малцинство, на което Фандъкова дължи преизбирането си, продължават да пътуват "гратис".

  8. Kruger
    #2
    Отговор на коментар #1

    За първото, да. Обаче поне в половината от годината времето в София не става за велосипед.

  9. стефчо
    #1

    Центърът за Адска Дебилност плаче за разследване, ама не от Гешев, а после - присъди и затвор. А пък аз ще продължа да се придвиждам с велосипед.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.