Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София ще решава проблемите с трафика с нова агенция

22 коментара
София ще решава проблемите с трафика с нова агенция

Идея за създаването на постоянен административен орган с цел подобряване на трафика на София лансира във вторник зам.-кмета по транспорта на София Велизар Стоилов. Пред Mediapool той обясни, че това е един от начините трафикът в града да бъде разтоварен при безпаричието, в което е Столична община.

“Няма пари за изграждане на нови пътища. Неволята ни накара да мислим за създаването на тази агенция”, заяви Стоилов.

По думите му звеното ще има както аналитични функции за решаването на проблемите на уличния трафик, така и чисто практически да изпраща  регулировчици на най-натоварените кръстовища.  В бъдещата агенция ще бъдат включени и представители на Столичната дирекция "Полиция" и на Националната служба за охрана.

Бюджетната издръжка на новата агенция по всяка вероятност ще бъде към бюджета на Столична община. Ако това перо не бъде прието от Столичния общински съвет при гласуването на бюджета за 2007 година, издръжката на  агенцията ще бъде поета от Столична компания за градски транспорт.

Структурата няма да има репресивни функции и няма да налага глоби.

София иска парите от глоби

Пред Mediapool Велизар Стоилов заяви, че е време държавата да даде право на Столична община да събира глобите от нарушения на Закона за движение по пътищата, извършени на нейна територия.

“Мисля, че изпълнителната власт трябва да делегира по-големи правомощия на Столична община. Трябва да се извърши истинска децентрализация и градът да има собствена общинска полиция, която да извършва и тези функции”, каза пред Mediapool зам.-кметът.

В отговор на въпрос дали е споделял идеите си на подходящите за това места, Стоилов заяви, че не забелязал ентусиазъм при властимащите за реализиране на тази реформа.

До този момент МВР отчита изключително ниска събираемост на наложените пътни глоби. Вътрешното министерство дори поиска от Камарата на частните съдебни изпълнители да преследват длъжниците към КАТ, но оттам отказаха защото дължимите суми са твърде ниски и използване на съдии-изпълнители няма да е ефективно.

Увеличава се Синята зона

Велизар Стоилов съобщи, че се върви към увеличаването на Синята зона в центъра на града. Плавно до края на 2007 година тя трябва да достигне до 20 000 паркинг места. Според него с въвеждането на платено паркиране в целия център на София, това ще доведе до разтоварване на автомобилния трафик.

“Хората ще предпочитат да ползват градския транспорт и метрото вместо личните си автомобили заради таксите. Това ще отпуши трафика”, заяви още той.

Предстои до седмица да стартира процедура по продажба на два подземни паркинга до Интерпред и в кв. “Обеля”. Те са завършени в груб строеж. Парите ще бъдат инвестирани в инфраструктура.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

22 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. SD
    #23

    ...и оттам с метрото до Младост. Откъде взимат 111 и слизат на Овча Купел.

  2. NEO
    #22

    Ако нешо отреже главата на бате Бойко в общината, това ще е най-вече крадливата некадърност и предателска и подла същност на Велизар Стоилов и Минко Герджиков. Ако не ги омете по най-бързия начин - те ше го прецакат, при това с усмивка под мустак!

  3. Канопус
    #21

    Софийска община така се е развихрила да слага светофари, че скоро ще направи пътуването в София абсолютно невъзможно! Не може за всяка баба да се направи светофар, та да не ходи излишни 15 метра! Снощи имаше по Господари на ефира поредната тъпанарска идея която е направила транспорта от Младост невъзможен. Това е социалистическо безумие, недомислие, отживелица, вън побелелите старци и идиотите от Комисията по транспорт на общината!

  4. zaz
    #20

    Три неща могат много добре да спомогнат за намаляването на задръстванията:1. Намаляване броя на автомобилите. По-лесно е отколкото изглежда, трябва просто общината да прибира такива такси, че притежаването и управляването на автомобил на територията на града да стане скъпо. При положение че караш автомобил за 2000 лева и се налага да плащаш още толкова годишно на общината, броя на автомобилите в гарда бързо ще спадне.2. Намаляване броя на светофарите. За това вече писаха по-долу.3. Подобряване на градския транспорт, в това число и повече линии на метрото.

  5. За zaz-селяните
    #19

    Ей, провинциален мухльо! Какви такси за автомобилите сънуваш бе мамгал! А не може ли таксата да е 100 000 лв. за всеки селянин, който не си седи в родното място? А? Да видиш тогава как София ще светне, и задръстванията ще изчезнат! А и Велизар Стоилов ще си отиде в Кюстендилските села, а Минко Герджиков в Старопланинските такива.

  6. Dagonet
    #18

    ...каква красива идея е това да се спират при6ълците,но е погре6на... и леко намирисва на комунизъм....Ина4е агенция щели да правят а?Да им казва къде са задръстванията???И да пращат катаджии - там да се подпират а не по шубраците,интересно...Защо просто не си разпределят 13,14,15 и тн. заплата ами толкоз зор,агенция,хихихих

  7. аз
    #17

    ...че софия е пренаселена, и всяка сутрин от всички входове на града прииждат всякакви е едно на ръка...обаче и тези "грандиозни" ремонти по никое време допълнително усложняват обстановката...цяло лято дремаха, а се сетиха да ремонтират основни булеварди в края на септември, октомври и сега продължават...що за идиотщина?!?!

  8. Obshtinar
    #16

    1. Да се направи частна общинска полиция. Нъбрзо ще въведе ред, няма да има рушвети - просто ченгетата ще си събират законно регламентираните такси до шушка. Сигурен съм, че броят на нарушителите ще спадне драстично точно за две седмици и София леко ще замяза на Брюксел или Фарнкфурт.2. Следващ етап - строеж на многоетажни паркинги в района на няколко периферни спирки на градския транспорт (метро и трамвай - основно). Таксата за паркиране за повече от 2 часа да включва и предоставяне на билет отиване-връщане

  9. наивник
    #15

    Транспорта силно ще се облегчи ако значително поевтинее градският транспорт. И сега реалната цена на билетче е под 6 стотинки. (Разходите общо са под 1.80 на км а се качват по 10 души от спирка и има поне 3 спирки на км.) Другото е да има голями такси за паркиране НАВСЯКЪДЕ в центъра и то за всички. Така както се радват на определени допълнителни удобства и преимущества, така и жителите на центъра ще трябва и да плащат за тях! Сметнете само колко плащат за транспорт жителите извън центъра!

  10. Абадабчо
    #14

    е тва е решението. НЯМА ДРУГО!Ама, не, "Аз съм гъзар, ще седя 1 час *САМ* в колата в задръстванията дишайки супер мръсен въздух, НО гъзарея в колата си".И прекомерното облагодетелстване на вноса на стари коли също помогна за трафика.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.