Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София възроди идеята за велоалея и парк на мястото на стари жп линии

1 коментар
София възроди идеята за велоалея и парк на мястото на стари жп линии

Изборите в София отново наближават и темата за т. нар. зелен ринг, който представлява велоалея, пешеходна алея и място за почивка по протежението на 30 км, отново е на дневен ред. Той трябва да свързва редица квартали в столицата и да служи като пешеходна и вело връзка между тях.

За този проект се говори от години, а уж първите реални стъпки за реализацията му бяха направени в навечерието на предходните местни избори през 2019 г. Тогава държавата официално обяви, че ще даде земята под вече премахнати или неизползвани жп линии в София на Столичната община, за да минава през тях част от трасето на зеления ринг. Първият етап от изграждането му трябваше да е велоалея от кв. "Слатина" до гара Пионер, която е част от Борисовата градина.

Три години по-късно работата по проекта още не е започнала, но концепцията за изграждането на линейния парк и велоялея е готова.

Тя беше представена във вторник от главния архитект на Столичната община арх. Здравко Здравков, съвместно с екипа на общинско предприятие "Софияплан" и Фондация "Зелена линия".

Концепцията включва подробни урбанистични анализи и план за действие за трансформирането на трасе от 30 км, неизползвани терени в София по протежението на неактивни жп трасета, изоставени инфраструктурни обекти, крайречни, производствени и жилищни територии и паркове.

След евентуалното бъдещо завършване на първия етап от "Слатина" до гара „Пионер“, проектът трябва да продължи към "Дианабад" и "Хладилника".

Към момента около 20% от земята, през която трябва да минава линията, не е собственост нито на общината, нито на държавата.

"Смятам, че този проект е един от най-важните за града, наред с развитието на метрото и на третия градски ринг, който се припокрива на много места със "зеления ринг", каза по време на представянето столичния кмет Йорданка Фандъкова. Проектът беше част от предизборната ѝ програма. 

Основа на концепцията е възможността за свързване на различни паркове, повишаване на пешеходната и велосипедната достъпност между отделни жилищни квартали, осигуряване на достъп от жилищни квартали до обекти на зелената система и разнообразни функции, които хората всекидневно имат интерес да ползват, като публични сгради, училища, детски градини, спортни обекти и др. Трансформацията може да даде достъп до ново мултифункционално парково пространства на близо 250 000 души в 30 софийски квартала. "Зеленият ринг" може да служи и като важна пешеходна връзка и гръбнак на велосипедна мрежа, която значително да подобри мобилността в града. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Мислимотор
    #1

    Гара Пионер беше застроена от Артекс с огромни кичозни блокове - чак до Цариградското шосе - все в двата последни мандата на Данчето Ф.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.