Софийската база на "Луфтханза Техник" стана най-голямата на концерна в Европа

В самолетите на германския превозвач ще има интернет от 2018 г.

Базата на "Луфтханза Техник" (Lufthansa Technik) в София вече е най-голямата на германския концерн в Европа. В световен мащаб по-голяма от нея е само тази във Филипините. Това обяви Даниел Хофман, изпълнителен директор на българското подразделение, който разведе журналисти в столичната база на компанията след приключилото ѝ разширяване.

На летище "София" е построен нов хангар за ремонт на самолети, с който линиите за капитални ремонти на машините на "Луфтханза Техник" стават осем.

От стъпването на българския пазар на компанията през 2007 г. в развитието ѝ досега са инвестирани 100 млн. евро заедно с "Бългериан Еъруейз Груп".

В последното разширение съвместната инвестиция е 35 млн. евро, каза Пламен Атанасов, изпълнителен директор на българската компания.

Базата в София

Базата на компанията е върху терен от 64 хил. кв. м на летище "София" и е изградена по последни технологични стандарти. Има капацитет да обслужи до 8 тясно корпусни самолета едновременно за основен ремонт и поддръжка, както и 1 самолет в носова позиция за работа по системите в кабината. В допълнение две от производствените линии предлагат възможност за цялостно боядисване. Работилници на площ от 5000 кв. м позволяват на "Луфтханза Техник София" да изпълнява всички спомагателни дейности, свързани с базовото обслужване на място или в тясно сътрудничество с останалите бази на авиогрупата.

Развитието на компанията

При навлизането си на българския пазар "Луфтханза Техник" започна работа с 250 служители, днес те вече са над 1100 с тенденция да достигнат 1300, каза Атанасов.

Причината за разрастването е централизирането на дейности в компанията и прехвърлянето им в София, заяви Даниел Хофман.

По думите му в момента около 550 души работят директно по базовото обслужване на самолетите, а останалите 550 са в логистиката. Планирането на ремонтите, поръчките на части и материали и други дейности за поделенията на компанията се извършват централизирано в София.

Хофман съобщи още, че само капиталните ремонти от създаването на софийското подразделение са 750.

Новопостроеният хангар позволява ремонта на три самолета едновременно, за да се поберат машините две от тях ще влизат с опашката напред.

Даниел Хофман заяви, че "Луфтханза Техник" държи една четвърт от авиационния пазар в Европа.

Интернет във всички полети на "Луфтханза" от 2018 г.

До края на лятото през 2018 г. всички самолети от групата на германската авиокомпания ще бъдат оборудвани с интернет, съобщи още мениджърът. Монтирането на антени за интернет продължава три дни заедно с тестовете.

Започнало е оборудването на самолетите на "Луфтханза" и поделенията ѝ "Юроуингс" (Eurowings) и "Джърмънуингс" (Germanwings) и половината флота на групата вече предлага достъп до мрежата. От есента на следващата година услугата ще се предлага и за самолетите на авиокомпании извън групата.

"Луфтханза Техник" монтира антени за интернет и в другите си бази по света, но само в София това става със специално съоръжение извън хангарите, обясни Хофман.

Българското поделение е основано в края на 2007 г. и е открито през октомври 2008 г. "Луфтханза Техник София" е съвместно дружество между "Луфтханза Техник" AG (75.1%) и "Бългериан Еъруейз Груп" ЕАД (24.9%). Компанията е специализирана в линейно и базово обслужване на тясно корпусни самолети от семейството на "Еърбъс" и "Боинг". Освен в базата си на летище "София", компанията предлага линейно обслужване и на летищата в Бургас и Варна. Oбщият бpoй нa ĸлиeнтитe, ĸoитo имaт дoгoвoр, е 60, а оcнoвнитe ca "Луфтханза", "Райънеър", "Катар Еъруейс" и др.