Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Софийската централна гара ще се мести до летището

79 коментара
Софийската централна гара ще се мести до летището

Ще предложа на Столичния общински съвет и на правителството централната софийска гара да се премести до летището. Тази своя идея изпълняващият длъжността кмет на столицата Минко Герджиков обяви във вторник пред журналисти, след първата копка на втория етап от строителството на градското метро. Той ще свърже сегашната спирка на подземната железница на площад “Света Неделя” с Интерпред до края на 2007 г., а след това и с жк “Младост 1” – до декември 2008 г. На по-късен етап два лъча ще поемат към Аерогара София и към местността “Камбаните”. Общината вече подготвя проект за строежа на тези две трасета, чиято стойност ще е около 100 млв. Евро. За средства ще се кандидатства пред Кохезионните фондове на ЕС.

Именно заради свързването на летището с метро, ще предложа до аерогарата да се премести сегашната централна жп гара на града, обясни пред Mediapool Герджиков. Той не се ангажира за стойността на проекта, но обясни източниците на финансиране. По думите му, това може да стане със средствата от замяната на земята на сегашната гара, която е публична държавна собственост, както и с превръщането на Ротондата пред нея в търговски център, който е почти в сърцето на София. Под наем може да се отдава и самата сграда пред коловозите, където също има търговски обекти, заведения, игрални зали, хотел и кинозала.

Герджиков съобщи още, че с премахването на релсите и извеждането на железния път в покрайнините на София ще е възможно развитието на столицата в северна посока. В момента централна гара е “запушила” разрастването на града към селата Локорско и Кътина, отбеляза и.д. кметът. Към Витоша няма накъде повече да вървим, само на север ни останаха възможности за инвестиции, които с преместването на жп инфраструктурата ще се привлекат, допълни той.

Идеята си Герджиков вече е консултирал с архитекти и урбанисти, които са я подкрепили. Смятам, че и ръководството на БДЖ няма да има нищо против да промени транспортните си схеми, защото и за тях ще е по-удобно да са в близост до голям логистичен център със стокови халета и товарни терминали, в какъвто е идеята да превърнем региона около летището, допълни Герджиков, според когото това ще е благоприятно за товарните превози на държавната железница.

Пътниците, които слизат от влака, пък за съвсем кратко време ще стигат до центъра и западния край на града с метрото, което е удобен и евтин транспорт, отбеляза Герджиков.

Ако Столичният общински съвет одобри идеята и проектът бъде гласуван от Министерски съвет, ще се започне промяна на градоустройствения план на София, за да може да се направи екооценка и да се задвижат процедурите по отчуждаване на терени край Аерогара София. По-добре процедурата за закупуване на площите да започне сега, а не след 2007 г., когато всички прогнози са за поскъпване на недвижимите умита, коментира Герджиков. Според него не би трябвало да има проблеми със собствениците на земи край летището, каквито държавата срещна с отчуждаването на имоти за извършващото се в момента разширение на аеропорта. Тогава ставаше въпрос за къщи, а терените, които според нашата идея са подходящи за новата Централна гара София, са голо поле, отбеляза и.д. кметът.

Няма проблем, че Автогара София няма да е в близост до железницата. И без това рядко автобусните пътници се качват на влак, коментира Герджиков.

Авангардната си идея той ще предложи и на обществено обсъждане, на което да запознае хората с предимствата ѝ. Знам, че много хора ще са против, надявам се да ги убедим в смисъла от такъв логистичен център, от който ще спечелят и те, и бизнесът, допълни той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

79 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Huston
    #79

    Толкова пари хвърлиха за възстановяване на гарата ипретгаровия площад, за новата автогара. Толкова хвалби бяха от Софиянски! И сега кво - щели д аги местят!Ебати тъпоумника - и то на едно място с летището за да може да има нонстоп задръствания по пътя към тях!

  2. М. Николова
    #78

    Моля ви отворете страницатаhttp://www.mediapool.bg/show/?storyid=109076&srcps=1прочетете статията за замяната на дълга и коментарите от:16:17 ч. на 17.09. от xyz;07.04 ч. на 18.09.;07.53 ч. на 18.09.;19:42 ч. на 19.09. от xyz.Можем реално да направим нещо смислено и добро за всички нас, данъкоплатците.Не е достатъчно са Т У К да пущаме парата през свирката на локомотива.ДА ГО НАПРАВИМ, ПРИЯТЕЛИ!

  3. STEFAN D-R D TCHOLAKOV
    #77

    ЮДЕЙСКАТА МАЙМУНА СОЛОМO ПАСИ ДА СИ ЕБE МАМАТА И ДА УЧИ БАЩА СИ !БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД НЕ Е ГЛАСУВАЛ В БЪЛГАРИЯ ДА ИМА ЧУЖДИ БАЗИ !БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД НЕ Е ГЛАСУВАЛ И ДА БЪДЕ В НАТО !НАЛИ ЗА ТОВА ИЗЛЕЗНАХМЕ ОТ ВАРШАВСКИЯТ ПАКТ ДА НЕ ПЛАШИМ ГАРГИТЕ ПО СВЕТА С ВОЕНИ СЪЮЗИ И ЧУЖДИ БАЗИ !ЮДО МАЙМУНСКА СОЛОМОН ПАСИ , ТИ И ТВОЯТ БАЩА ВИКАХТЕ СЛАВА НА СССР И КЛАХТЕ БЪЛГАРСКИЯ НАРОД - СЕГА МАЙМУНО ПРЕСТЪПНА СЕ РАЗПОРЕЖДАШ ОТ ИМЕТО НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД !НИКОЙ ТИ НЕДАВА ПРАВО НА ТЕБ И ТВОЯТА ЮДЕЙСКА МАФИЯ ДА РАЗДАВАТЕ

  4. Жепеец
    #76

    Минко сигурно е минал през Франкфурт, но не е разбрал, че това не е главната гара. Жалко!

  5. ЛОЗАР
    #75

    "Смятам, че БДЖ няма да има нищо против да промени транспортните си схеми..." Да,бе! Нищо и никаква работа!Може да стане с един факс!"БУЧНИ ПРЪЧКА - ПИЙ ВИНО ид МИНКО"

  6. читател
    #74

    В почти всички големи европейски градове има не само една централна гара в централните им части, а няколко гари и интересно, че не само, че не пречат а напротив помагат за решаване на транспортните проблеми. В София вместо да се възстанови прекъснатата, през последните години, част на околовръстната ж.п.линия (няколко километра от гара Пионер до Балканкар) и да се свърже летището с ж.п линията минаваща на около километър, се предлагат странни, меко казано, проекти за местене на Централна гара и прекарване

  7. RAN
    #73

    За босия по градските дела Минко не ме е жал. Проблемът е че тази идея идва от определени среди на уважаваната гилидия на архитектите. Жалко, много жалко! Корумпираната и деградирала политическа класа пренася своята воня към достолепни гилдии - архитекти, доктори и т.н. Време е да се разчистят авгиевите обори на институцията и слежбите на Главния архитект на Столицата!

  8. кънчо
    #72

    как ще се казва тогава:гара в краят на града ли?в всички големи градове има гари в центъра.

  9. Да де
    #71

    Не е централната гара, която спира развитието на града на Север. Но развитието на града на Север е крайно необходимо. Та, значи Герджиков да поясни какво точно иска да мести, за да не разлайва кучетата.Цялата тази бъркотия около цинтралната гара следва да се изнесе от центъра на София.Бъдете здрави!

  10. съгласен
    #70

    Разумно предложение!Подкрепям го! Сужалявам че гениланата мисъл не хрумна на мен.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.