Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Софийското метро се сдоби със завод за ремонт на мотрисите си

5 коментара
Софийското метро се сдоби със завод за ремонт на мотрисите си

Завод за ремонт на мотрисите на софийското метро бе открит в неделя в столицата от премиера Бойко Борисов, транспортния министър Ивайло Московски и кмета на града Йорданка Фандъкова. Разширено бе и депото в кв. „Обела“ за обслужване на подвижния състав на столичната подземна железница. В проекта са инвестирани 17 млн. лв. от оперативната програма „Транспорт“ по линия на разширението на метрото от жк „Обеля“ до „Надежда“ и от „Младост 1“ до бул. „Цариградско шосе“ .

В предприятието ще работят 400 души, каза министър Ивайло Московски. “Жителите и гостите на столицата всеки ден виждат новите мотриси и хубавите метростанции, но сега може да видите и как се затваря целият цикъл и къде влаковете получават обслужване, за да могат ежедневно да се ползват от хората”, заяви той.

В разширеното депо ще се явяват на работа машинистите, ще бъдат преглеждани п реди път, а при нужда ще могат и да нощуват в него. Ще се ремонтират и мотрисите, които досега се е налагало да бъдат разглобявани и изпращани в обслужващите БДЖ депа. Това е отнемали по пет дни, вече ремонтът ще приключва за три часа, похвалиха се от общинското дрежуство „Метрополитен“.

Само за двете нови пуснати в експлоатация отсечки на метрото по програма “Транспорт” са изплатени над 427 млн. лв., а за другите разширения на метрото са договорени над 582 млн. лв. от еврофондовете. В момента се работи по строежа на отсечката от бул. „Цариградско шосе“ до летище София. В кратки срокове трябва да тръгне и изграждането на участъка от кв. „Младост 1“ до Бизнес парка в кв. „Младост 4“.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    До №2: Доставката и експлоатаицията на този тип влакове започва от 2005 г. с доставяне на първия опитен състав от модификацията 81-740.2/741.2. До 2009 г. са доставени още 8 влака, а през 2010 г. - още 3 влака, но от доразработената модификация 81-740.4/741.4 (експлоатирана в Московското метро и Казанското метро), която за нуждите на Софийското метро получва индекс: .2Б. През 2012 г. се доставят още 18 влака от модификация 81-740.2Б/741.2Б за нуждите на Първи метродиаметър и Втори метродиаметър. Списък на подвижния състав тип „Русич“. В експлоатация към септември 2012 г. са 22 влака, съставени от 66 двусекционни вагони. Ясно кой е доставил оборудването и проекта. Демокрад

  2. Анонимен
    #4

    Браво - такива новини радват всички които обичат и милеят за България. Тези пък с не-българско самосъзнание се ядосват, а такива са около 25% от избирателите (БСП, Атака, ДПС ).

  3. Анонимен
    #3

    Звучи чудесно. Особено това с работните места.

  4. Анонимен
    #2

    С каква техника и по чий проект е този завод? Любопитко

  5. Анонимен
    #1

    Ако българските чиновници не бяха толкова мързеливи и некадърни, за да направят бързо и лесно усвояването на европейските пари, щяхме да имаме не един, а много заводи. Само този министър председател, който успее да сложи ред при държавните чиновници и ред в митниците, ще просперира държавата, но няма да е при това правителство, защото то е некадърно и мързеливо. Усвоява само някакви трохи от огромните средства и ги раздава само на лоялните към тях хора.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.