СОС реши да продължи провокацията към ватманите

СОС реши да продължи провокацията към ватманите

Председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет (СОС) Радослав Тошев (“Гергьовден”) предлага на градския парламент да се отдадат на концесия още 51 автобусни линии. До този момент на частници са дадени 16 линии.

Само преди месец София се спаси от предизборна блокада на града след като шофьорите от “Столичния автотранспорт” и “Столичния електротранспорт” заплашиха да обявят безсрочна стачка.

Сред исканията им бяха вдигане на заплатите с 250 лева и да се спре концесионирането на линиите на градския транспорт. Сред мотивите си за това искане те посочиха, че Столичната компания за градски транспорт (СКГТ) плаща по-скъпо за изминат километър на частните фирми (2.10 лв), отколкото на собствените си дъщерни дружества (1.80 лв).

Това пряко влияе върху финансовите им резултати и намалява възможността да се оптимизират заплатите на персонала. Тогава Тошев също беше подготвил предложение до СОС за концесиониране, но обеща да него вкарва, за да няма стачка.

От доклада обаче става ясно, че само месец по-късно съветникът е размислил. Предложенията за отдаване на концесия са групирани в три пакета. В първия са включени автобусните линии с номера 12, 16, 18, 20, 21-22, 23, 24, 24А, 25, 26, 28, 29, 31, 35, 41, 43, 53, 72, 81, 86, 87, 117, 118, 119. Вторият включва автобуси 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 69, 70, 114, 123, 204, 306. В третия пакет са автобусни линии с номера 56, 57, 67, 75, 78, 79, 82, 100, 101, 213, 214.

Само преди три седмици в СОС избухна грандиозен скандал, след като стана ясно, че рекламата във дружествата на СКГТ се отдава на смешни цени. Проверка в правните регистри показа, че в едната фирма съдружник е един от основателите на партия “Гергьовден” Теодор Михайлов.

Споделяне

Още от България