Председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет (СОС) Радослав Тошев (“Гергьовден”) предлага на градския парламент да се отдадат на концесия още 51 автобусни линии. До този момент на частници са дадени 16 линии.
Само преди месец София се спаси от предизборна блокада на града след като шофьорите от “Столичния автотранспорт” и “Столичния електротранспорт” заплашиха да обявят безсрочна стачка.
Сред исканията им бяха вдигане на заплатите с 250 лева и да се спре концесионирането на линиите на градския транспорт. Сред мотивите си за това искане те посочиха, че Столичната компания за градски транспорт (СКГТ) плаща по-скъпо за изминат километър на частните фирми (2.10 лв), отколкото на собствените си дъщерни дружества (1.80 лв).
Това пряко влияе върху финансовите им резултати и намалява възможността да се оптимизират заплатите на персонала. Тогава Тошев също беше подготвил предложение до СОС за концесиониране, но обеща да него вкарва, за да няма стачка.
От доклада обаче става ясно, че само месец по-късно съветникът е размислил. Предложенията за отдаване на концесия са групирани в три пакета. В първия са включени автобусните линии с номера 12, 16, 18, 20, 21-22, 23, 24, 24А, 25, 26, 28, 29, 31, 35, 41, 43, 53, 72, 81, 86, 87, 117, 118, 119. Вторият включва автобуси 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 69, 70, 114, 123, 204, 306. В третия пакет са автобусни линии с номера 56, 57, 67, 75, 78, 79, 82, 100, 101, 213, 214.
Като основен мотив в доклада си Радослав Тошев сочи поетия ангажимент от Столична община към Европейската банка за възстановяване и развитие да се отдадат на концесия най-малко 40 процента от линиите на градския транспорт. В момента обаче СО декларира намерение да предоговори този заем.
Само преди три седмици в СОС избухна грандиозен скандал, след като стана ясно, че рекламата във дружествата на СКГТ се отдава на смешни цени. Проверка в правните регистри показа, че в едната фирма съдружник е един от основателите на партия “Гергьовден” Теодор Михайлов.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
3 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
"Гергьовден" не е партия, а клиентелистка формация, която винаги си е намирала някоя партия-носител.Радослав Тошев е син на Тошо Тошев, който е създал най-силната клиентелистка-ченгесарска медия - в-к "Труд"-платени статии, репортажи, реклами на манекенки-компаньонки, проводник на групировки, обявени за опасни за националната сигурност.Но има и друго-шофьорите са против концесионирането. Против начина на концесионира-ДА, но не и против самото концесиониране.Лошото е, че думичката "концесиониране" стана мръсна....
Нищо не разбирате, за пореден път, от общинска проблематика. А тенденциозното отношение към Гергьовден - единствените, които правят нещо смислено в общината през последните години е ваша запазена марка.СКГТ никога не е била в друга сфера на влияние освен лично на Софиянски. СДС, ССД и БСП в общината блокират приемането на нова наредба за рекламата и за концесионирането на градския транспорт.Чуда им се на гергьовци защо не разкажат всичко,което знаят за далаверите на издателите на капитал, Дневник и Медиапул в общината. За продажбата на компесаторки за 70 млн. лв. от Любомир Павлов например.
СОС е това, което софиянците са си избрали! И взема решения, но е ТЪПО да се пише, че се занимава с провокации.