Созопол в битка за най-добра евродестинация за 2017 г.

Ангелкова и кметът на Созопол Панайот Рейзи

Созопол е номиниран за най-добра европейска дестинация за 2017 година от организацията "Юръпиън Бест Дестинейшън" (EuropeanBestDestinations), съобщиха от пресслужбата на туристическото министерство. Това бе обявено при награждаването от организацията на намиращия се близо до курорта – край Равадиново, замък "Влюбен във вятъра".

През 2016 г. той бе класиран на четвърто място сред най-красивите замъци в Европа, макар в България често да е определян като кичозен.

"Подобни атракции като замъка в Равадиново ни помагат да удължим сезона и да предложим повече преживявания на туристите по българското Черноморие", каза министърът на туризма Николина Ангелкова на церемонията. Тя акцентира, че сезонът върви много добре и по всичко личи, че ще бъде един от най-силните, който страната е имала.

"Само за месец юни Южното ни Черноморие е посрещнало повече от четвърт милион туристи, което е над 20% ръст в сравнение с миналата година", каза министърът. Според изнесените от нея данни, приходите от реализираните нощувки в област Бургас през юни са над 73 млн. лв., което е над 35% увеличение в сравнение с юни 2015 г.

Замъкът "Влюбен във вятъра" е нареден в тазгодишната класация на организацията след заелия първото място дворец "Пена" в Португалия, "Алказар" в Испания и германския Нойшванщайн. Селекцията е била извършена на два етапа: подбор от жури от 9 професионалисти в сферата на туризма (пътнически агенции, туроператори, журналисти, директори на туристически офиси) и след онлайн гласуване на над 10 000 души от 109 държави.

EuropeanBestDestinations (EBD) е европейска организация със седалище в Брюксел, която се фокусира върху развитието и промотирането на културата и туризма в Европа. Тя работи в партньорство с EDEN мрежата и с всички водещи европейски туристически офиси и покрива над 355 дестинации в Европа. От 2009 г. EBD си партнира с туристическите представителства в цяла Европа и акцентира върху едни от водещите дестинации на стария континент на уебстраницата си и в социалните мрежи. Посетителите на официалния уебсайт на организацията надхвърля 3 милиона души от всички точки на света. Там се публикуват снимки, видеа, панорамни разходки, пътеводители, както и полезни съвети за всичките 355 локации.

Дестинациите, отличени от организациятаq бележат среден ръст на посетителите от 15%, посочват още от ведомството на Ангелкова.

Споделяне
Още от Бизнес

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?