Столичани предпочитат задръстванията с личната кола пред трамвая

Столичани предпочитат задръстванията с личната кола пред трамвая

Социологическо изследване сред гражданите на София показа, че 44,1 процента от тях са избягвали пътуването с масовия градски транспорт, а 13 процента от тях изобщо не използват услугите на Столична компания за градски транспорт (СКГТ). Данните бяха представени в четвъртък в рамките на приключилия проект на Центъра за икономическо развитие (ЦИР), посветен на подобряването на столичните обществени превози.

Основните причини, поради които столичани не стъпват в автобуси, тролеи и трамваи, са дългите и бавни пътувания, претъпканите преводни средства и преценката, че е много по-удобно да се използва личен автомобил.

Едва 18,3 процента от жителите на София ползват градския транспорт като в същото време броят на личните МПС-та е достигнал 500 на 1000 души. Така в столицата се акумулирали близо 800 000 коли при улици, проектирани да приемат 400-500 000 автомобила.

“Получава се затворен цикъл. Хората отказват да използват градския транспорт заради големите задръствания и закъсненията. В същото време те използват личните си автомобили и задръстванията стават още по-големи. Това като цяло води до намаляване на хората, ползващи градския транспорт”, заяви председателят на Центъра за икономическо развитие Александър Божков.

Най-големите задръствания в София стават сутрин в интервала от 6,30 до 8,30 часа и следобед между 16,30 до 18,30 часа. Тогава е пикът на движението на личните автомобили, а градският транспорт се движи с най-голяма честота. Социологическото изследване показва, че столичани искат само точен график на движение, бързо пътуване без непредвидени закъснения и повече пространство в самите превозни средства. Едва на второ място са поставени “екстри” като свободни места за сядане, отопление и вентилация и липса на шум и вибрации при движение.

От ЦИР констатират още, че на фона на задълбочаващите се проблеми на столичния градски транспорт, че липсва дългосрочен и ясен план за развитие на градския транспорт в София, който да възпроизвежда конкретни политики в тази област.

Споделяне
Още от България

Защо името на премиера се свързва с аферата с къщата в Барселона?