Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столичани предпочитат задръстванията с личната кола пред трамвая

24 коментара
Столичани предпочитат задръстванията с личната кола пред трамвая

Социологическо изследване сред гражданите на София показа, че 44,1 процента от тях са избягвали пътуването с масовия градски транспорт, а 13 процента от тях изобщо не използват услугите на Столична компания за градски транспорт (СКГТ). Данните бяха представени в четвъртък в рамките на приключилия проект на Центъра за икономическо развитие (ЦИР), посветен на подобряването на столичните обществени превози.

Основните причини, поради които столичани не стъпват в автобуси, тролеи и трамваи, са дългите и бавни пътувания, претъпканите преводни средства и преценката, че е много по-удобно да се използва личен автомобил.

Едва 18,3 процента от жителите на София ползват градския транспорт като в същото време броят на личните МПС-та е достигнал 500 на 1000 души. Така в столицата се акумулирали близо 800 000 коли при улици, проектирани да приемат 400-500 000 автомобила.

“Получава се затворен цикъл. Хората отказват да използват градския транспорт заради големите задръствания и закъсненията. В същото време те използват личните си автомобили и задръстванията стават още по-големи. Това като цяло води до намаляване на хората, ползващи градския транспорт”, заяви председателят на Центъра за икономическо развитие Александър Божков.

Най-големите задръствания в София стават сутрин в интервала от 6,30 до 8,30 часа и следобед между 16,30 до 18,30 часа. Тогава е пикът на движението на личните автомобили, а градският транспорт се движи с най-голяма честота. Социологическото изследване показва, че столичани искат само точен график на движение, бързо пътуване без непредвидени закъснения и повече пространство в самите превозни средства. Едва на второ място са поставени “екстри” като свободни места за сядане, отопление и вентилация и липса на шум и вибрации при движение.

От ЦИР констатират още, че на фона на задълбочаващите се проблеми на столичния градски транспорт, че липсва дългосрочен и ясен план за развитие на градския транспорт в София, който да възпроизвежда конкретни политики в тази област.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

24 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Redoven 4itatel
    #25

    Има ли въобще благоустройствен план на столицата? А план за развитие на инфраструктурата??? Защо Бойко Разбойко не осветли тези въпроси вместо да се занимава със ГЕРБ следвайки примера на предшественика си Софиянски - Варненски (нали е депутат от Варна!!!)?

  2. Канопус
    #23

    Васко, в тоя кошмар по улиците на всекиго му се иска да блъсне някого, да го смачка, да го раззмаже. Според мене вината за това е на скрилия се зад усмивката си и имунитета си г-н МАФИЯНСКИИИИ!

  3. 17
    #22

    пешеходците в София...Поздрави

  4. Slanzeto
    #21

    sa vredni! :)

  5. отчаян
    #20

    и в градски транспорт се краде както в топлото!!! Не може при толкова съпи билети да няма алтернатива за нормално пътуване с гр.траспорт. По времето н аМафиянски се закупиха тези малки автобусчета-тип сапунерка, освен, че не межеш да се качиш в тях, ами и сутрин при определени минусови температури не палят, затова отново се пускат от старите скапани автобуси/линия 313/. Миналата година при минус 23 градуса пътувахме в неотопляеми превозни средства. Сега ще бъде същото, защото парите от билетите отиват

  6. oskaraz
    #19

    аз мисля , че все пак дългата ръка на проклетия мавър е видна и тук-защо затворихте Витошка ?

  7. EU
    #18

    ...smeshna rabota!

  8. Пантерата
    #17

    Нормално е столичани да предпочитат частните си коли пред недопустимо скъпия и мръсен градски транспорт! Ако още веднаж се вдигнат цените на този транспорт, ще увехне като всичко, за което не са съобразени правилата за търсене и предлагане! Все пак и столичани са хора и искат като нормални европейци да пътуват комфортно, а не със скандали от разни проверители! А цената е 0.70лв дори за една спирка! Е, Thank you, бабините!

  9. balak
    #16

    Adskiat transport u v Sf ne e, za da te vozi barzo i udobno, a da ti vzeme parite. V cial sviat biletcheto vaji ot nachalna do krajna otdalechavasta se spirka bez znachenie na prekachvaniata i marshruta za opredeleno vreme (napr. 1 chas). A u nas e za prevozno sredstvo! E, zatova az triabva da se prekacha pone 2 pati, za da otida na rabota, da chakam po spirkite i da poobikolia stolicata, che da ne zabravia kak izglejdat niakoi kvartali! V takyv sluchaj po-dobre da si polzvam kolata - zadrystvaniata niama kak da se izbegnat, ama pone patuvam po naj-kasia pat, ne me blaskat i moga da disham spokojno.

  10. DGD
    #15

    Бате Бойко ще поиска пари от правителството и за тая работа и тогава ще я оправи. Той така си действа. Нали е мутра - или дават парите или той ги изнудва и дупе да им е яко.Ебаси кмета! Ако правителството ми дава парите на готово и аз ще съм много успешен кмет.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.