Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столичани се возят на над 30-годишни трамваи

9 коментара
Столичани се возят на над 30-годишни трамваи
Най-старите трамваи, на които се возят столичани, са на 60 години, а най-новите за пръв път са излезли на пътя преди девет години. Това сочи статистиката в доклад на "Столичен автотранспорт" за състоянието на обществените возила в София. Според данните средната възраст на трамваите е 32 години, а повечето тролейбуси са на 22 години, предаде БТА в неделя.

Трамвайният релсов път в столицата е на средна възраст близо 28 години при амортизационен срок от 25 години, сочат данните.

За последните 13 години в столицата са изградени едва 5.4 км нов релсов път от общо 257 километра трамвайна мрежа. От нея са подменени от 1 до 3 процента в периода 1997-2007 г. При тролейбусната мрежа през последните 7 години са прибавени нови 3.1 км от общо 250 км.

Почти половината от автобусния транспорт е подменен, става известно от справката. Една пета от 617-те съчленени и единични автобуса в градския транспорт са на повече от 20 години.

От "Столичен електротранспорт" искат от общинската комисия по инфраструктура да се закупят мотриси и тролейбуси втора употреба с цел намаляване на разходите за ремонти дейности и аварийността на подвижния състав. От дружеството искат и отпускане на пари за ремонт на релсовия път и контактната мрежа.

Дружеството изразява и притеснение от тежкото състояние на "Трамкар", което води до невъзможност за извършване на ремонтни дейности с необходимите обеми и качество.

Обявената обществена поръчка за доставка на 30 нови тролейбуси в средата на миналата година няма да бъде осъществена, стана известно през тази седмица. Според общинската администрация предлаганата оферта за производство на съчленени тролейбуси от "МАН", в размер на близо 650 хиляди евро със седемгодишен лизинг за тролейбус, е висока. Обществената поръчка беше обжалвана пред Върховния административен съд от другата фирма, участник в нея - "Зарели" ЕООД.

В края на февруари съдът отхвърли жалбата на фирмата, като в мотивите на решението беше посочено и това, че в случая се касае до възлагане на обществена поръчка, чието своевременно изпълнение би довело до подобряване на състоянието на столичния градски транспорт.

На заседанието си в четвъртък Столичният общински съвет гласува отпускането на 1 200 000 лева на "Трамкар" за модернизиране на 9 трамвайни мотриси, като още 44 от същия модел са предвидени за модернизация.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Подсладител
    #10

    Щом на това тропане,блъскане, пазене на равновесие, пазене на багажа и страх от контролата дето минава като ураган от виетнамски разузнавачи, му викат возене, може и след 20 години пак да се возят столичани!!!

  2. Пътник
    #9

    Щом от милярд и триста Премиера не можа да отдели за подмяна на трамваите които стават само за старо желязо,значи че не става за нищо.Сътрудниците му си го подвеждат както си искат и той гледа умно особено като му задават въпроси в НС.Срам.

  3. Цветан
    #8

    трамваите, автобусите,вагоните в метрото, заводи за изгаряне на отпадъците ще бъдат нови.

  4. Hristosko Vretenarov
    #6

    kato vzimame za posledno, edin tramvaj e negoden kogato prote4e poda, oshte trqbva da izdyrjat da vyrnat parite, koito sym vzel, a i kato vyrnat parite koito sym dal nqma da ima nujda ot tramvai!

  5. onia
    #5

    ami kato sa pochnali, da mahnat i avariinia avtobus, onia chervenia, deto ima pechka na durva v cenrtyra, i komin otgore, i bulva dim na kulbeta, dokato arbaiterite vytre se greiat. aman!

  6. кокош
    #4

    възрастните вСофия са 60%.Погледнете как те се катерят по високите 50сантиметра стъпала.Имайте малко разум като поръчвате преустроени или нови вагони.

  7. BOJKO BORISOV
    #3

    NA HORATA, KOITO SA IZBRALI MEN ZA KMET - I TOZI TRANSPORT E MNOGo :)))))))))))))))))))

  8. чумата
    #2

    тези тролеи целенасочено не се купиха за да се вземат от един бивш кадър на транспорта.В общината не се работи за транспорта всичко е интереси,сега ще отпуснат пари защото в транспорта са хората които трябва да бъдат в момента.Малко се съмнявам ГЕРБ да контролират транспорта в София.

  9. 9 модернизирани
    #1

    44:9 => в близката петилетка току виж сме взели да се возим на (относително) обновени трамваи...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.