Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столичният транспорт пак пред стачка за заплати

19 коментара
Столичният транспорт пак пред стачка за заплати

Синдикати в дружествата "Столичен автотранспорт" и "Столичен електротранспорт" поискаха увеличение на заплатите с 25 процента и отново заплашиха със стачка. Това стана по време на заседанието на комисията по транспорт в Столичния общински съвет в понеделник.

Освен по-високи възнаграждения, те пожелаха още да им се дадат на ясни гаранции за работните места ако голяма част от линиите на градския транспорт бъдат концесионирани. Тема в поредните преговори по оста "община-шофьори" ще бъде и разполагането на постоянни тоалетни на всяка крайна спирка.

Представители на КНСБ и КТ "Подкрепа" заявиха, че основната заплата на шофьорите сега е 600 лв. Миналата година възнагражденията им скочиха с 50 процента основно заради заплахата да блокират столицата преди първите в страната избори за Европейския парламент. Така заедно с надбавките и премиите за извънреден труд, заплата на столичните шофьори в градския транспорт стана около 1000 лева.

В същото време кметът Бойко Борисов отмени в понеделник конкурсната процедура по отдаване на концесия на 51 линии от обществения транспорт в София. Така бе препъната поредната инициатива на общинския съветник от ГЕРБ и шеф на транспортната комисия в градския парламент Радослав Тошев (бивш "Гергьовден"). Преди това Борисов блокира идеята на Тошев за отдаване на концесия на продажбата на билети и търговските пространства около спирките.

Заради тези търкания в кулоарите на "Московска" 33 се заговори за оформянето на отчетливи фракции в групата на ГЕРБ.

В мотивите към своята заповед, кметът посочва решение на Комисията за защита на конкуренция (КЗК), според което заложените в конкурсната документация изисквания към участниците ограничават конкуренцията. Въпросните ограничаващи клаузи са разписаните критерии за допустимост до процедурата като оборот от минимум 40 милиона лева за последните 5 години от превоз на пътници и опит, който включва задължение за бъдещия концесионер да е работил в градове с население с над 500 000 души.

Това моментално елиминира всички български фирми, които се занимават с този вид дейност. Според експерти, така заложените условия дават възможност за навлизане на голям международен оператор на транспортни услуги в София, който ще се опита да вземе първо тези 51 линии, а след това и да приватизира останалата част обществения транспорт. Маршрутите дори бяха вкарани в три пакета по 17.

В първия са включени автобусните линии с номера 12, 16, 18, 20, 21-22, 23, 24, 24А, 25, 26, 28, 29, 31, 35, 41, 43, 53, 72, 81, 86, 87, 117, 118, 119. Вторият включва автобуси 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 69, 70, 114, 123, 204, 306. В третия пакет са автобусни линии с номера 56, 57, 67, 75, 78, 79, 82, 100, 101, 213, 214.

Кметът възложи в понеделник на своя ресорен заместник по транспорта Велизар Стоилов да изготви нова конкурсна документация. Очаква се в четвъртък Столичният общински съвет (СОС) да отмени решението си, което взе в края на юни миналата година. Заповедта за отмяна на Борисов дойде съвсем логично предвид съпротивата в общината срещу предложението на Радослав Тошев.

Конкурсът за отдаване на концесия на въпросните 51 линии трябваше да приключи до началото на октомври миналата година. До този момент на частници са дадени 16 линии.

Миналата година Тошев, който тогава бе част от групата на "Гергьовден", успя да прокара доклада си за отдаване на концесия на линиите. Само месец по-рано София се спаси от предизборна блокада на града заради заплахата на шофьорите за безсрочна стачка.

Сегашната ситуация до голяма степен е римейк на миналогодишната. Шофьорите отново искаха Столична община да спре да отдава на концесия линии от транспорта заради залаганите в конкурсите условия. Столичната компания за градски транспорт (СКГТ) плаща значително по-скъпо за изминат километър на частните фирми, отколкото на собствените си дъщерни дружества. Това се дължи именно на конкурсите. Това пряко влияе върху финансовите им резултати и намалява възможността да се оптимизират заплатите на персонала.

Преди стачката Тошев също беше подготвил предложение до СОС за концесиониране, но обеща да не го вкарва, за да няма стачка. Основен негов мотив за промененото му тогава решение бе поетият ангажимент на общината към Европейската банка за възстановяване и развитие да се отдадат на концесия най-малко 40 процента от линиите на градския транспорт.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. PROPUSK
    #20

    !

  2. софиянец
    #19

    Този път ББ е адекватен на обстановката. Семейство Тошеви го тикат към пропастта и той вече го осъзнава. Дано има куража да продължи в тази посока.

  3. nabliudatel
    #18

    Izglezhda, che tozi pyt BB naistina spira neshto ochevidno zlostorno. No to shte se vidi, dali celta naistina e da se spre moshenika ili Toshev ili neshto drugo.

  4. общинар
    #17

    Тошев е син на Тошо Тошев - в.Труд.За непосветените е полезно да се каже, че въпросния общински гений е от групата общинари, които са там единствено и само да прокарват определени лобистки интереси с цел извличане на лична облага, за което има точно определен наказателен състав в НК.За съжаление никой не си прави труда да анализира тези дребни подробности.Затова и момчето на тати се премести от Гергъовден е ГЕРБ, но той поне има късмет , че има такъв баща, че да му бъде позволено това.Други , като

  5. общинар
    #16

    Никой никого не тика, Борисов сам си го натиква с бухалка при това

  6. Gotintoto
    #15

    Не е Р. Тошев инициатора а, Велизар Стоилов!!!Разбира се комисионните са за Гнойко!!!На път сме да станем първата европейско -бананова столица.Вън мутрите от управлението!!!

  7. OT TUK
    #14

    Борисов отмени конкурс заради нарушена конкуренция09.06.2008Столичният кмет Бойко Борисов отмени конкурса за възлагане на обществен превоз на пътници по основни градски автобусни линии от общинската транспортна схема, съобщиха от столичната община. Заповедта е мотивирана с решение на Комисията за защита на конкуренция (КЗК) и факта, че заложените в конкурсната документация изисквания за допустимост ограничават конкуренцията. Цитирани са възраженията на надзорния орган по квалификационните изисквания

  8. Синдик
    #13

    между Тошев и синдикатите. От една страна не може да се справи с транспорта, но от друга не върви към приватизация. Хем боли, хем сърби. Страх го е от стачки. Страх го е от Тошев. Страх го е от избирателите.Страх го е от синдикатите. Страх го е от опозицията. Какво му остава? Да шава чевръсто:)

  9. Карина
    #12

    некадърно управление, не коментирам по същество, но не може преди няколко месеца да е взето решение на съвета, да е издадена Заповед , да е стартирал конкурса и да сетиш сега, че имало закононарушения,да си отмениш заповедта, та и да отменяш решение.

  10. Общественика
    #11

    Как може да подпишеш заповед за конкурс и после да го отмениш и накрая да натопиш друг за собствените си далавери.Що не кеже че Велизарчо е инициатора на золума,който надвишава в пъти "топлото","боклуците" и ВиК.Дупе да ни е яко да му плащаме на неформалния далаверките!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.