Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строителен хаос чака туристите на морските летища

1 коментар
Строителен хаос чака туристите на морските летища

Строителен хаос очаква туристите, които ще пристигат на черноморските летища Варна и Бургас през активния летен сезон. Това стана ясно от публикуваните в сряда обществени поръчки за изграждане на временните съоръжения и аварийни ремонти на двата аеропорта. Дадените от транспортното министерство обещания, че до началото на активния летен сезон ще бъдат готови временните съоръжения, които да поемат пристигащите и излитащите пътници, няма да се изпълнят. В най-благоприятния случай разширението на терминалите ще е факт едва през август и то само за бургаското летище. Според запознати, от Гражданска въздухоплавателна администрация (ГВА) все още не са взели окончателно решение за временните съоръжения за летище Варна.

Кандидатите за изработването на временни конструкции за разширението на терминала на летище Бургас имат месец, за да подготвят своите оферти. На 28 април изтича крайният срок за подаване на предложенията. Същия ден те ще бъдат отворени от комисията за подбор на кандидатите.

Разширението на бургаския аеропорт ще се прави чрез монтаж на временни модулни конструкции с текстилно покритие (тенти).  Временните конструкции ще се монтират до двата терминала – на заминаващите и на пристигащите, в летище Бургас. Общата площ на текстилното покритие трябва да е 1350 кв. м. Фирмата, която спечели обществената поръчка, трябва да завърши монтажа на съоръженията за два месеца и половина. Това означава, че монтажът на съоръженията, чиято цел е облекчаване обработването на пътниците, ще е в пиковия летен сезон и освен теснотията, туристите ще трябва да преглътнат и строителните работници на терминала.

Освен разширяването на приемните здания в летищата, през активния летен сезон ще се ремонтират спешно пътеки за рулиране и пероните на двете черноморски летища. Обществената поръчка в летище Варна предвижда да се изрязва, изгребва и полага нова настилка в няколко участъци от съществуващото бетонно покритие от пътеките за рулиране и перона на варненския аеропорт. Ремонтните работи на летището в Бургас също са аварийни. Там ще се разбива съществуващата асфалтобетонна настилка, ще се уплътнява земното легло и трябва да се положи нова настилка на части от летателното поле и пътищата, по които минава техниката за обслужване на самолетите и паркинга. Офертите за летище Бургас ще се отворят на 27 април, а срокът за летище Варна изтича на 3 май.

Според заложените от транспортно министерство срокове, аварийният ремонт на бургаското летище ще продължи почти 4 месеца, а на варненското – 2 месеца. В най-добрия случай, авиокомпаниите ще могат да кацат и излитат спокойно от летището във Варна през втората половина на юли, докато тези до Бургас няма да имат този шанс.

Запознати коментираха, че въпреки заявленията на транспортния министър Петър Мутафчиев, че има пари за разширението, не е ясно кой точно ще поеме тези разходи. Ведомството е изчаквало до последния момент съдът да реши спора с избора на датската компания “Копенхаген Еърпортс” за концесионер и частният оператор да поеме разширение и ремонта на аеропортовете. Летищата обаче едва ли ще се отдадат на концесия до края на годината, коментираха специалисти. Комисията за оценка на кандидатите за двата аеропорта, която бе отново сформирана от министър Петър Мутафчиев, след като Върховният административен съд върна концесионната процедура в началоно ѝ, е разгледала отново всички подадени предложения от “Копенхаген Еърпортс”, консорциума между германците “Фрапорт и българската фирма “БМ Стар”, обединението между френските компании “Венси Еъпортс” и “Венси Консешънс” и немско-българския консорциум “Хохтиф Еърпорт” и “Албена”АД.

Решението на експертната комисия е предадено още в края на миналата седмица в Министерски съвет, съобщи транспортният министър Петър Мутафчиев. Той обаче отказа да коментира как ще продължи по-нататък процедурата. Според запознати, на всички кандидати са изпратени писма, с които се уведомяват за по-нататъшното участие в процедурата. До края на миналата седмица те трябваше писмено да изпратят евентуални възражения по решението на комисията.

Специалисти коментираха, че каквото и решение да вземе правителството за бъдещата концесионна процедура, то останалите кандидати, включително и Хохтиф, които бяха отстранени при първия етап, се готвят да обжалват пред съдебната инстанция. Това е основната причина, заради която и Министерски съвет не бърза да съобщи окончателното си решение по концесията.

През миналата година, правителството избра за концесионер на двете летища датската компания “Копенхаген Еърпортс”. Класираният на второ място кандидат “Фрапорт, БМ Стар” обаче обжалва процедурата и концесията бе спряна. Тричленният състав на ВАС отхвърли избрания от правителството кандидат. Решението на петчленния състав на съда от края на януари тази година обаче върна процедурата в начален етап, като възложи на правителството да прегледа отново документите на всички кандидати за двете черноморски летища и да прецени, кои от тях трябва да продължат до края на процедурата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ИНФРАРЕД
    #1

    Н.В. (Николай Василев) СИ СВЪРШИ РАБОТАТА ПО ВСИЧКИ НАПРАВЛЕНИЯ НА ИНФРАСТРУКТУРАТА.ДА СЕ ГОТВИ СУПЕРСТРУКТУРАТА....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.