Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строителите ще стават превозвачи

0 коментара
Строителите ще стават превозвачи
Строителните фирми ще могат да извършват превози за собствена сметка с машини над 12 тона, само ако са се лицензирали като превозвач, решиха депутатите от комисията по транспорт в Народното събрание, приемайки поправките в Закона за автомобилните превози в сряда. Срещу това най-остро се възпротивиха строителните компании, собствениците на кариери и асфалтови бази, които фактически работят само с такива машини.

Сега те ще са длъжни да платят еднократно лиценза за 300 лв. в автомобилна администрация, за да се лицензират, но това не е толкова същественият проблем за тях колкото, че като превозвачи трябва да монтират на машините тахографи, шофьорите на превозните средства да минават на психически тест, да попълват пътен лист и да почиват на строго определени периоди.

Депутатът от “Коалиция за България“ и бивш зам-транспортен министър по автопревозите Георги Петърнейчев сметна, че при новото положение себестойността на услугите на тези фирми ще се оскъпи с 20 процента. Въпреки това обаче той подкрепи текста.

От опозицията определиха новите изисквания като дискриминационни. От Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията определиха поправката като мярка за борба със сивия сектор, на което от опозицията контрираха, че ако беше така, трябваше да се вкарат в регулация и машините под 12 тона.

Депутатите от ГЕРБ оттеглиха най-спорния текст с предложението републиканската транспортна схема да включва градове с над 30 хил. жители, което щеше да остави малките населени места без преки автолинии. Отпадането на тази поправка е окончателно.

Новият начин за изготвяне на транспортната схема предвижда да има определен интервал от време при тръгването на автобусите от една и съща начална гара по едно и също направление. Колко ще е този интервал ще се решава в отделна наредба, която тепърва ще се пише. Той може да е различен за различните градове.

Новото е, че търговете за автолиниите, които досега се провеждаха от общините, ще се правят по законите за обществените поръчки и за концесиите и така процедурите ще се контролират от Агенцията за обществени поръчки и ще се обжалват в Комисията за защита на конкуренцията. С тази промяна се изпълняват изискванията на ЕС.

Димитър Карбов от Атака предложи да се премахне лицензирането на такситата в автомобилна администрация, а разрешителните за работата им да се дават от общините, които и да осъществяват контрол върху тях. Идеята обаче бе отхвърлена, тъй като местните власти нямали готовност да се заемат изцяло с тази дейност.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.