Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строителството на магистрала “Люлин” започва до дни

25 коментара
Строителството на магистрала “Люлин” започва до дни

Строежът на автомагистрала “Люлин” започва до дни, съобщи в понеделник директорът на фонд “Републиканска пътна инфраструктура” Веселин Георгиев.

Магистралата е с дължина 19 км и ще включва строителството на Северната околовръстна дъга, селата Мало Бучино и Голямо Бучино до пътен възел Даскалово. Трасето ще включва изграждането на три пътни възела и три тунела, които са с обща дължина над километър.

Турският джойнт-венчър "Мапа - Ченгиз" спечели търга за главен изпълнител на обекта с оферта от 137,4 млн. евро. От предприсъединителната програма ИСПА са осигурени безвъзмездно над 111,3 млн. евро.

През май започваме строителството на останалите отсечки от автомагистрала “Тракия”, съобщи Веселин Георгиев. Тази година ще влязат в експлоатация още 23 км от автомагистралата, уточни той.

Независимо дали ще влезе в сила концесионният договор за “Тракия” и отсечката от Калотина до София ще е част от него, фонд “Републиканска пътна инфраструктура” започва да удвоява трасето преди границата, защото положението там е много сериозно, коментира директорът на фонда.

Възложена е оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС) на други два големи инфраструктурни проекта – автомагистрала “Черно Море” и “Хемус”.

Очаква се до 2 месеца да е готова екологичната оценка и магистрала “Струма”, коментира Веселин Георгиев.

През годината трябва да влязат в експлоатация и 22 км от магистрала “Марица”.

Основната цел на дружеството, което стопанисва шосетата в страната, е да подготви документите за усвояване на средствата за пътища, предвидени по две оперативни програми – “Транспорт” и “Регионално развитие”. Общата сума за пътната инфраструктура по двете програми е над 1,3 млрд. евро, каза Веселин Георгиев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

25 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. aman
    #25

    Ами запознай се с проекта и ще видиш, че трасето минава през лещата на минералните извори на Банкя. Ако това според теб не е проблем, значи нямаш разбиране.

  2. планината Люлин
    #24

    Интересна избирателност:Една автомагистрала "Люлин" ще замърси с тежки метали минералните извори. В същото време септичните ями на вилната зона (част от "жителите" на която са най-ревностните противници на магистралата) няма да ги замърсяват с нищо.

  3. планината Люлин
    #23

    Моля, обясни достатъчно детайлно как се осъществява водоснабдяването на Банкя и как тежките метали ще стигнат от АМ Люлин до водоснабдителната система.

  4. Пътник
    #22

    Аз не карам пиян.Ти четеш пиян!Аз по този път никога не съм минавал.Изтрезней и виж точно какво аз съм написал.Наздраве!

  5. BlueStar
    #21

    ПО ВИНА НА ПЕЧАТНИЦАТА...

  6. BlueStar
    #20

    Опитай се да минеш трезвен,а не на 5 бири и тогава пътя няма да ти се люлее.Тази турска фирма си взема парите,но поне прави нещо,докато другите вземат вдигат скандал и изчезват в мътни води...

  7. От...
    #19

    Не е виц за полупровозници и цели проводници.Т.Живков го каза Другари да ви е честит завода за полупроводнициа до година и за цели провидниц.Ура ! Другари!Само,че вечерта го бяха отрязаби от говора в радиото.Жалко! Бяхме се събрали да го слушаме по радиото.Хубавоа,че аз ги чух и видях19 км. цената е прилична.На всикиго по нещо, та и за път ще остане.Терена не етолкова сложен за да струва така много.

  8. zzz
    #18

    Относно участъка от Карнобат до Бургас, аз пък искам да кажа, че само изглежда добре и всеки който е минавал предполагам ще потвърди, че е неравен през точно определени интервали и тая вибрация се усеща леко, но изключително неприятно. Това е недопустимо за нов път, да не говорим за магистрала. Минавал съм го с различни нови автомобили /вкл. и джипове/, резултата е все същия, така че не ми ги хвали изобщо тия.

  9. От...
    #17

    Не можем да спретнем митинга.Кунева-Пръмовани предаде.Фъсна го в Брюксел.Тя беше по събраниета.Станишев току щеше да поризведе в по горин чин в Грепенмитингфюрер и та взе та го фъсна вБрюксел.Малко дълго,но заслужанозвание.После следва медал Стара планина.

  10. От...
    #16

    Ако строите в Бълтария 22 км на година,хубава работа.Ще строите магистралите за 1000год.После много са скъпибе.19км ще струват 137 мил.Да не ги правите от злато ния "магистрали"Имате ли понятие какво е път,магистрала и аутобан.Картинките дето ги показвате не са магистрали.Обикновен 4 лентов път.Това даже не а аутобан.Сигурно в България се въвежда ново название на пътищата.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.