Световните автопроизводители не залагат на електромобилите

Световните автопроизводители не залагат на електромобилите

Главният проблем пред автомобилната индустрия е драматичното разминаване в предпочитанията на потребителите в развитите и развиващите се страни. Първите искат малки, надеждни и икономични автомобили, а вторите – луксозни и големи, чрез които да изтъкват своя статус и богатство. Доколкото при вторите има по-голямо желание за покупка на автомобили, в близко време не бива да се очаква, че автопроизводителите ще заложат на електрическите двигатели – индустрията явно е охладняла към тях и е готова да развива само хибриди.

 

Такива са изводите от изследване на KPMG (телефонно допитване сред двеста производители, дилъри и доставчици на водещи световни автомобилни компании, провеждано веднъж годишно).

 

Автомобилната промишленост е считана за двигател на глобалната икономика. От увереността на автомобилните производители в утрешния ден зависят милиони работни места, потреблението на стомана, алуминий и други цветни метали, цените на петрола и газа, технологичните иновации.

 

Сред автомобилните производители оптимизмът спрямо електромобилите е спаднал за една година, сочи проучването.

 

В краткосрочен план бъдеще имат само хибридните двигатели. В момента не е реалистично да се очаква революция, която да намали значимостта на бензина.

 

Съобразявайки се с предпочитанията на клиентите, представителите на автоконцерни от развитите страни отделят по-голямо внимание на технологии за повишаване на ефективността и намаляване на разходите за гориво при нормалните двигатели.

 

Мнозинството от запитаните смятат, че в близките 6 години електромобилите няма да изпреварят по продажби обикновените автомобили. Това мнение се споделя както в развитите, така и в развиващите се страни.

 

През 2018 г. най-добре ще се продават не електрическите, а хибридните двигатели.

 

Пунктовете за зареждане са крайно недостатъчни, а правителствата нямат средства, за да създадат инфраструктура за електрозареждане.

 

Япония вече предприе мерки за популяризиране на хибридите, включително и заради аварията в АЕЦ “Фукушима“, която създаде опасения за стабилността на доставките на електроенергия. През май 2012 г. една пета от всички нови транспортни средства са имали хибриден двигател.

 

79% от ръководителите на компании, участвали в анкетата, считат, че за развитието на електромобилите са необходими държавни субсидии. Две трети са на мнение, че към 2025 г. електромобилите ще имат само 15% или по-малко от общия брой продажби на нови автомобили.

Споделяне
Още от Greenpool