Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Таен клиент" установил, че в КАТ се чака 6 часа на опашка

Служителите на гише не познават нормативната уредба, искат ненужни документи

5 коментара
Сн. БГНЕС

Дълго чакане на опашки, непознаване на нормативните актове и изискване на ненужни документи от гражданите. Това са част от проблемите при обслужването на граждани, открити от "тайни клиенти" при проверка на 13 администрации в страната, поръчана от правителството. Резултатите бяха представени в четвъртък, а на администрациите вече е наредено до 1 месец да отстранят проблемите.

Очаквано проверката на "тайните клиенти" е включвала и услугите на столичния КАТ. Не е тайна, че на повечето му посетители им се налага да си вземат отпуск, за да си свършат работата. Така и "тайният клиент" трябвало да чака 6 часа, за да подаде заявление за подновяване на шофьорската си книжка. Докато е бил на опашката, той е забелязал пропуски в организацията на работата - препращане на различни гишета. Освен това нямало възможност да се получил информация по електронната поща, че заявеният документ вече е готов.

Проверката в Агенцията за социално подпомагане (АСП) показала, че от хората се искат ненужни документи. Проверената услуга е освобождаване от винетка на хора с над 50% нетрудоспособност. "Тайният клиент" е установил, че чиновниците им искат ненужни документи като голям талон на колата, застраховка и т.н. Пак в АСП при отпускане на еднократна помощ за раждане на дете се изискват допълнителни документи, които не са в нормативната уредба, като акт за раждане и документ от банка за сметка.

В столичния район "Триадица" са проверени услугите издаване на скица за поземлен имот и презаверяване на скица. Установено е, че за да поискат услугата, хората трябва да чакат 20 минути, колкото е максимумът. Служителите на гише не са запознати с нормативните документи, а сроковете за издаване са по-дълги от предвидените в Административнопроцесуалния кодекс. "Дори имаме издаване на скица, която не отговаря не актуалното състояние на имота", каза Здравко Сечков, който е служител на фирмата изпълнител на проекта.

Проучването е установило и проблеми при издаване на разрешително за продължително пребиване на чужденци в МВР. В случая липсва информация на чужд език, чака се дълго, формулярите са трудни за попълване, а отношение на служителите не е любезно и отзивчиво.

"Имаме много случаи, в които служителите са любезни и отзивчиви и са склонни да помагат. Има места с добра организация", каза Сечков.

За да се подобри обслужването на гражданите, ще бъдат променени стандартите на административно обслужване и за обратна връзка. Стандартите включват местоположение на звеното за административно обслужване, осигуряване на паркинг за достъп, система за управление на опашките, задължителен брой на гишетата, дистанционно обслужване на потребители със специфични нужди, стандарт за указателна информация за предоставяните услуги и за намаляване на броя на изискваните от потребителите документи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. mania_vd
    #5

    Всичко това е вярно на макс. Искам и един друг поглед - вижте на някои места е ад- жега, не се трае. Компютрите им стари , загряват по камара време дорде тръгнат, програмите "увисват", то не е само едно. Отиваш като на заколение. Как ще ни обслужват като сървърите им не струват. Трябва радикална промяна. Ноември....ама друг път...само ни баламосват за изборите. И всичко сложно, мн.сложно. Истината е,че е работят тия служби в жега, ад..абе..голяма мизерия особено в провинцията. Няма оправия...

  2. dimitardi100
    #4

    Прекрасна проверка ! Въпросът е какво ще последва след 1 месец ?

  3. Baraev
    #3

    "продължително пребиване на чужденци в МВР" - това някаква специална услуга е сигурно .. !?

  4. Becko
    #2

    А защо не се коментира отпадналата на практика възможност за заплащане на административните услуги с държавна гербова марка?!

  5. Bлaдo
    #1

    6 часа е много ... оптимистично... ДВА ДЕНА!!!!!! майка ми живя в кат, за да смени талона на бричката на баща ми, който се спомина и трябваше колата да се прехвърли на наследника...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.