Търговци на детски стоки поискаха да отпадне ДДС за продаваните от тях продукти, тъй като домакинствата са все по-затруднени да ги купуват. В деня на детето 1 юни в подкрепа на своята инициатива от браншовата асоциация откриват национална подписка на детския празник в Южния парк.
Според анкетата на търговците на детски стоки, все повече родители не могат да си позволят да заделят средства за най-необходимото и за качествените детски продукти. Все по-често се търсят стоки втора употреба или се пазарува от евтини и съмнителни сайтове. От браншовата асоциация са изчислили, че ако ДДС отпадне, ще се освободят 17% от средномесечния бюджет на всяко семейство в полза на децата, а това ще подобри и демографската картина на страната, защото средното месечно потребление е под 47 лева.
По данни на търговците над 35% от децата изобщо нямат достъп до такива специализирани продукти.
Очаква се подписки да има и в други градове на страната. Организаторите се надяват да съберат достатъчно подписи, за да поставят искането си на вниманието на властите.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент