ТИР със скална маса катастрофира в Княжево

Тежкотоварен камион “МАН” катастрофира към 14.00 часа в понеделник в софийския квартал “Княжево”, съобщиха от КАТ. Превозното средство с пернишка регистрация е било натоварено със скална маса и е излязло от лентата за движение, навлизайки в насрещното движение. От КАТ уточниха, че ТИР-ът е преминал през предпазната мантинела и се е обърнал в дерето край пътя. В момента екипи се опитват да го извадят оттам.

Жертви и пострадали при инцидента няма, уточниха органите на реда. Шофьорът на камиона е успял да скочи в движение. Това е поредният водач на камион, който успява да спаси живота си в Княжево, като скача в движение от неуправляемата машина.

През юли миналата година шофьор и спътникът му скочиха от камион, натоварен с тухли. Тежкотоварната машина се вряза в двор на къща в столичния квартал, а едно дърво раздели от смъртта гражданин, който се оказал наблизо.

През ноември 2004 година ТИР се блъсна в микробус “Ситроен” в същия квартал. Сблъсъкът повлече машината, която смаза още три коли и разрушава напълно една къща.Бяха ранени шестима, а свидетелка почина от инсулт на мястото на произшествието. След този инцидент в продължение на повече от седмица жителите на квартала блокираха пътя с искания за отстраняване на трафика.

Това са само по-фрапиращите инциденти в софийския квартал. За последните години в резултат на пътни произшествия там са загинали 12 души, а над 200 са ранени. Жителите на “Княжево” коментират, че инциденти на пътя в този район стават всеки ден. Входът на София от “Княжево” е една от най-натоварените отсечки в страната, той е тесен и минава през населеното място. 

Според КАТ, все още ни са ясни причините за днешната злополука, довела до изгубване на контрол върху тежкотоварния камион.

Всички катастрофи в “Княжево” досега се обясняват с крайно натоварения трафик заради липсващата 19-километрова автомагистрала “Люлин”, чието строителство се бави вече трета година. Вина за забавянето на автомагистралата имат не само държавните структури, но и гражданските сдружения, които през последните години обжалваха проекта пред всички съдебни инстанции.  

Всяко едно от населените места в близост до трасето на бъдещата магистрала изтъкваше пред съда до какви екологични сътресения ще доведе строителството ѝ.

Близо година беше избиран и изпълнителят, който да построи магистралната отсечка. Накрая беше предпочетен турският консорциум "Мапа - Ченгиз". Изграждането на отсечката ще започне през следващата година.

Споделяне

Още от България