Три варианта за трасе през прохода "Петрохан"

Екоминистърът отмени решението си за прекратяване на екооценката

Сн. бТВНовините

Три варианта са разработени за пътен тунел през прохода "Петрохан". Разработката е дело на обединение "Петрохан 2019", в което влизат "Трансконсулт 22" ООД и "Университет по архитектура, строителство и геодезия - Център за научни изследвания и проектиране" ЕООД.

Агенция "Пътна инфраструктура" е избрала варианта, който е най-къс, минава през най-ниската точка на Стара планина, засяга най-малко защитени зони. Той е екологично и икономически най-изгоден, коментираха пътни специалисти, участвали в разработването на проекта пред Mediapool.

Преди дни стана ясно, че старото ръководство на пътната агенция не е предоставило трите разработени варианта за изграждането на скоростния път между София и Монтана през прохода "Петрохан" с тунел. Това беше причината министърът на екологията Асен Личев да прекрати процедурата по оценка за въздействие на околната среда (ОВОС) на трасето.

В четвъртък екоминистърът оттегли решението си за прекратяване на процедурата по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) в това число и оценката за съвместимост на трасето, съобщи МОСВ. Според изискванията на нормативната уредба АПИ трябва да предостави допълнителна информация и документи на проучените варианти за трасе, се казва още в съобщението на МОСВ.

Изграждането на тунел под Петрохан е от изключителна важност, защото това е най-краткият път, който свързва София с втория мост над Дунав при Видин.

Предложеното трасе е скоростен път с дължина от 97 км и габарит Г20 - с по две ленти за движение в посока, всяка от които е широка 3.50 метра. Проектната скорост е 80 - 90 км/ч.

В по-голямата част трасето е по сега съществуващия път, като е предвидено неговото разширяване и изправяне на някои участъци.

Около десетина километра е новото трасе между селата Бучин проход и Бързия. В този участък е заложено изграждането на няколко моста и виадукта, както и тунел с дължина от 6845 метра. Ако той бъде построен, това ще е най-дългият шосеен тунел у нас.

Цялата територия за преминаването на Стара планина е защитена зона и няма как да се избегне трасето да не преминава през такива територии, казаха пътни експерти.

Споделяне

Още от Бизнес

Нужно ли е писмено споразумение за новото правителство?