Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Три варианта за трасе през прохода "Петрохан"

Екоминистърът отмени решението си за прекратяване на екооценката

3 коментара
Сн. бТВНовините

Три варианта са разработени за пътен тунел през прохода "Петрохан". Разработката е дело на обединение "Петрохан 2019", в което влизат "Трансконсулт 22" ООД и "Университет по архитектура, строителство и геодезия - Център за научни изследвания и проектиране" ЕООД.

Агенция "Пътна инфраструктура" е избрала варианта, който е най-къс, минава през най-ниската точка на Стара планина, засяга най-малко защитени зони. Той е екологично и икономически най-изгоден, коментираха пътни специалисти, участвали в разработването на проекта пред Mediapool.

Преди дни стана ясно, че старото ръководство на пътната агенция не е предоставило трите разработени варианта за изграждането на скоростния път между София и Монтана през прохода "Петрохан" с тунел. Това беше причината министърът на екологията Асен Личев да прекрати процедурата по оценка за въздействие на околната среда (ОВОС) на трасето.

В четвъртък екоминистърът оттегли решението си за прекратяване на процедурата по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) в това число и оценката за съвместимост на трасето, съобщи МОСВ. Според изискванията на нормативната уредба АПИ трябва да предостави допълнителна информация и документи на проучените варианти за трасе, се казва още в съобщението на МОСВ.

Изграждането на тунел под Петрохан е от изключителна важност, защото това е най-краткият път, който свързва София с втория мост над Дунав при Видин.

Предложеното трасе е скоростен път с дължина от 97 км и габарит Г20 - с по две ленти за движение в посока, всяка от които е широка 3.50 метра. Проектната скорост е 80 - 90 км/ч.

В по-голямата част трасето е по сега съществуващия път, като е предвидено неговото разширяване и изправяне на някои участъци.

Около десетина километра е новото трасе между селата Бучин проход и Бързия. В този участък е заложено изграждането на няколко моста и виадукта, както и тунел с дължина от 6845 метра. Ако той бъде построен, това ще е най-дългият шосеен тунел у нас.

Цялата територия за преминаването на Стара планина е защитена зона и няма как да се избегне трасето да не преминава през такива територии, казаха пътни експерти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. rusonefil
    #3
    Отговор на коментар #2

    А мен не ме учудва тангото което танцува министърът. Нито, че надхвърля пълномощията на едно служебно правителство.

  2. преспав
    #2

    Не ме учудва, че проектът е върнат от Екоминистъра. Изискваниять са по екозакон - трябва да се представят варианти. На проектантите е платено да направят варианти. Екоминестерството ги разглежда и одобрява най-щадящия вариант. Друг е въпроса дали има истински други варианти - или парите за тх и проекта са си ги "делнали" АПИ и проектантите. Т.е. - както всичко до сега в България. Всичката им работа на ГЕРБ и старото АПИ е такава - те си мислят че над всичко !

  3. Ianko74
    #1

    Дали ще доживеем да видим изграден този скоростен път?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.