Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Тройно намаляват европарите за пътни ремонти през 2014-2020 г.

С 300 млн. евро през този програмен период бяха ремонтирани близо 1000 км пътища

11 коментара
Тройно намаляват европарите за пътни ремонти през 2014-2020 г.

Тройно намаляват европейските средства за ремонт на пътища втори и трети клас през следващия програмен период 2014-2020 г. Това показват данните от публикуваното разпределение на средствата по споразумението за партньорство.

Както и през този програмен период, така и през следващия финансирането на пътните ремонти ще става през оперативна програма "Региони в растеж" – новото име на програма "Регионално развитие". За целта с планирани 69 милиона евро при 300 милиона евро през този програмен период.

Причината за драстичното орязване на парите е, че Европа не планира да харчи средства за ремонт на пътища, а само за строителство на нови. Въпреки това България настоя да бъдат предвидени средства поне за пътищата, които осъществяват връзка с основните европейски транспортни коридори или стигат до важни туристически обекти.

Средствата за ремонта на пътища през този програмен период бяха първите, които свършиха и се усвоиха по програма "Регионално развитие". Бюджетът от 50 млн. евро за общинските пътни проекти беше изчерпан още по времето на тройната коалиция. Със средствата бяха ремонтирани над 300 км общински пътища още преди три години.

Останалите 250 млн. евро за републиканските пътища втори и трети клас бяха договорени от Агенция „Пътна инфраструктура“ като до момента са ремонтирани над 600 километра, а по още около 100 километра се работи.

В резултат на реализираните икономии от проведените тръжните процедури пък вместо планираните два етапа на програмата за ремонт на пътища се проведоха пет. Последните два договора за ремонт на 14 километра участъци във Варнеска област бяха подписани в сряда, съобщиха от пътната агенция.

Единият е за рехабилитацията на 7.7 км от второкласния път Нови Пазар – Владимирово – Балчик, който ще осигури по-добър достъп до пристанището в морския град. Изпълнител на обекта е варненската "Хидрострой", а стойността на договора е 6.4 млн. лева с ДДС. Строителният надзор ще се  осъществява от "Трафикконсулт БГ" срещу 71 071 лева с ДДС.

Вторият договор е за ремонт на 6.5 км от третокласния път между селата Владимирово, Одринци, Ведрина, Генерал Киселово и Вълчи дол, който е алтернативната връзка между Варна и Добрич. Изпълнител е друга варненска компания "Инжстройинженеринг", а стойността на договора е 4.3 млн. лева с ДДС. Строителният надзор се осъществява от "Инжконсултпроект" срещу 45 075 лева с ДДС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #11

    Не е ли време БГ да намали вноската си в ЕС на 0, а впоследствие да преразгледа и членството си?

  2. Анонимен
    #10

    хайде, започна се, дойдоха комунягите, спират парите от европа

  3. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #9
  4. Анонимен
    #8

    Медиапул, задава се още по-хард заглавие - "Няма пари за магистрали" (Да си върнем Боко!) Подробност - приоритет на ЕС са релсите - жепето и метрото.

  5. Анонимен
    #7

    До нова година ще спрат всички пари от Европа.

  6. Анонимен
    #6

    Имало строителен надзор, имало изрълнители, имало проекти. Кой контролира и прави тези проекти.Кой ще провери на отсечката до Харманли, между селата Поляново и Константиново, в момента как върху стария разкъртен асфалт се полага каменна фракция и след това ше се асфалтира вероятно.Какво става, когато между два пласта асфалт има фракция каменна.Инженери с дипломи ли го правят това или калинки с дипломи.

  7. Анонимен
    #5

    Това няма общо с политиката.Става въпрос за туземци-чиновници и крадене на пари.Чиновници от КАТ, ще пишат закони, чиновници безхаберници от пътните управления и подръжките, ще ремонтират пропаднали участъщи, които след ремонта ще си останат пропаднали и ще са разбити на 6-тия месец.Ще строием нови пътища, като асфалтираме без уплътняване и валиране на пръст.Е, спрете се, Всички са наясно, че се кърпи за да се краде.Къде по света и в Европа се кърпят дупки.

  8. Анонимен
    #4

    И по стар обичай, правителството оправдава провалите си с международното положение. Защо очакват повече пари от Европа, след като путинските сили взеха властта и си направиха правителство? И дали изобщо се надяват, че тези 'отпуснати' пари те са в състояние да усвоят - сигурен съм, че имат съвсем основателни съмнения, че на такова правителство всички грешки ще се гледат под лупа, и ще им режат помощите по всеки повод. И сега какво ще правим? Инвестициите бягат, еврофондовете се свиват? Отговорът е прост, но не вярвам сами да стигнат до него.

  9. Анонимен
    #3

    И ето го резултата - №1 е коментирал, като е прочел единствено заглавието.

  10. Анонимен
    #2

    Правилото е - гаднярско заглавие, да се настърви синята агитка. После в текста обяснението, че такава е политиката на ЕС. Понеже синята агитка не чете, а пише като чукчите, ефектът е постигнат, а никой не може да каже, че Медиапул лъже.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.