Учени откриха две нови опасни мутации в генома на коронавируса

Учени откриха две нови опасни мутации в генома на коронавируса

Американски и руски вирусолози са проследили появата на две нови мутации в генома SARS-CoV-2, които са способни да развият устойчивост към антителата, съобщава електронната библиотека bioRxiv.

"При изучаване на еволюцията на коронавируса цялото внимание беше съсредоточено върху малките промени в неговия геном, докато големите и средните фактически не се изучаваха. Ние попълнихме тази празнина и установихме, че подобни изменения могат силно да премоделират антигенния профил на белтъците на обвивката на SARS-CoV-2. В частност мутациите ins246DSWG и ins15ALTRI, открити през януари 2021 година, могат да направят вируса устойчив към действието на антителата", пишат изследователите.

Екипът американски и руски вирусолози е бил ръководен от Евгений Кунин от Националния център по биотехнологична информация в американския град Бетезда. Учените анализирали почти половин милион геноми на коронавируса, дешифрирани от техни колеги по света по време на пандемията.

Сравнявайки ги с оригиналния вирус от Ухан, учените открили около петдесетина мутации в РНК, които присъствали в различни конфигурации в геномите на около 1000 образци на SARS-CoV-2. Анализирайки структурата им се оказало, че повечето от тях били доста кратки и тяхната дължина не превишавала 3-4 букви на нуклеотида. Те били крайно неравномерно разпределени по генома на коронавируса.

Две от тях - ins246DSWG и ins15ATLRI - значително променяли онази част от обвивката на вируса, с която се свързват антителата, присъстващи в кръвта на преболедувалите. По тази причина учените предполагат, че появата на споменатите изменения могат да направят патогена по-устойчив на действието на ваксините и на клетъчния имунитет.

1. .text
    Отговор на коментар #1

2. SILENCE

Я първо изолирайте и покажете тоА вирус,а?