Учени откриха най-ранната молекула във Вселената

1 коментар
Учени откриха най-ранната молекула във Вселената

Германски учени откриха в космоса най-ранната молекула, образувала се след Големия взрив, съобщиха ДПА и АФП.

Появата на молекулата HеН+ - йон на хелиев хидрид, бележи "началото на химията".

Екипът на Ролф Гюстен от института за радиоастрономия "Макс Планк" от десетилетия търси йони на хелиевия хидрид в космоса. Макар и съществуването на йона - съединение на йонизирания водород и хелий, да е установено лабораторно още през 1925 г., той остава неоткриваем в космоса.

"Тогава просто не е имало такива детектори", обясни Гюстен, цитиран от БТА.

Повече от 10 години екипът работи за създаване на спектрометър с висока резолюция, който да може да регистрира индивидуалното инфрачервено излъчване от молекула в космоса. Измерванията са направени от "Боинг 747", оборудван като летяща обсерватория. Молекулата е открита в планетарната мъглявина NGC 7027 на около 3000 светлинни години от Земята.

Откритието може да помогне за по-доброто разбиране на началната еволюция на Вселената. Учените се надяват да успеят по-добре да моделират химическите реакции в ранната фаза на Вселената, малко след Големия взрив преди около 13.8 милиарда години.

Статия за изследването е публикувана в сп. "Нейчър".

1 коментар

1. анита хегерланд

Експериментът е съмнителен, защото екипът от десетилетия търси това, което е открил. Когато си предубеден, ставаш откривател на всичко: митовете и заблудите в науката почиват не на факти, а на желанието да откриеш нещо, което имаш като идея в главата си и го поддържаш с огромна вяра в силата на науката и в своя интелект и възможности?!