Управляващите стягат скъпа кампания, БСП и НДСВ с общ PR

Часове преди официалния старт на кампанията за евроизборите в щабовете на партийните централи цари разбираема суматоха. Довършва се работата по агитационните материали, заснемат се клипове и се снимат кандидати, избистря се окончателният вид на посланията.

Погледнато отстрани, най-подготвена е БСП, чиито депутати и министри вече направиха с държавни пари един предизборен тур из страната, а освен това вече втора седмица въртят клипове и рекламни карета в медиите.

Умилителните картинки на беззъби баби, доволни от пенсиите, и други илюстрации на управленските успехи са измислени от екипа на Моника Йосифова, собственик на "Актив груп", заявиха социалисти. Тази агенция и нейни подразделения през последните години са фаворит на правителството и са получили огромни поръчки от различни министерства на БСП и НДСВ. Вероятно това сътрудничество е причина Моника Йосифова да се занимава и с предизборния PR на НДСВ, макар че двете партии не играят заедно на изборите и в последните седмици жълтите правят всичко възможно, за да се разграничат от БСП и ДПС.

Реалностите на политиката са едно, а разпределението на парите за PR – друго, коментираха лаконично представители на НДСВ.

Официално с кампанията на БСП е ангажирана американско-израелската фирма Джи Си Ес, но според източници на Mediapool поръчки по различни проекти като подизпълнител били възлагани на Йосифова.

Нямаме никакви взаимоотношения с Йосифова, заяви пред Mediapool пресаташето на БСП Жанет Пашалиева. Тя добави, че медийната кампания на левицата минава през фирма "Арджента".

По неофициална информация от ръководството на НДСВ, агенцията на Моника Йосифова работела и за тях. Оттам обясниха, че Йосифова "по традиция" се занимава с кампанията им, а в настоящата усилено им помага и издателят Мартин Захариев.

БСП "защитава българските интереси", "Европа ни чува" за НДСВ

В петък предизборният щаб на БСП е одобрил мотото "Защитаваме българските интереси", научи Mediapool.

Девизът на НДСВ пък е "Европа ни чува".

И социалистите, и царистите, са избрали неделя за старт на кампаниите им. БСП ще я открие в старата столица Велико Търново, а НДСВ в крепостта "Калето" на Белоградчишките скали, която партията ще отвори безплатно за посетители в 8.08 вечерта. Числото е символично – по номера на жълтата бюлетина.

Освен речи на водачите на евролистите на двете формации, по програма се предвижда слово на лидерите Сергей Станишев и Симеон Сакскобургготски. Жълтите са подготвили специално "огнено шоу", а водещ ще е актьорът Владо Карамазов.

В петък следобед все още не беше отпечатан предизборният плакат на БСП, тъй като някои от кандидатите не се явили в уреченото за снимки време и затова постерите ще се въртят в нощта срещу събота. Плакатът на НДСВ също не бил съвсем готов, казаха от "Врабча" 23.

ДПС открива в събота в емблематичната за партията местност Демир Баба теке. На плаката на партията чрез партийната абревиатура ДПС агитира – "гласувай Доверие, намери Подкрепа и Сигурност". Мотото на партията е официалното на ЕС – "Единни в многообразието".

В долната част на плаката е изписано, че купуването на гласове е престъпление, което бе записано в промените в изборния закон и за което настояваха неправителствените организации за провеждането на честни избори.

И от трите партии отказват да дадат официален коментар за парите, които вече се харчат и тепърва ще се харчат за агитация. Обясненията са, че все още е едва началото на кампанията и не се знаело какво ще бъде отпечатано като материали и пр. По неофициални изчисления трите управляващи партии са заделели суми от порядъка на десетки милиони.

ГЕРБ загърбва чалгата, ще водят симпатизанти на театър

По въпроса за парите конкретна информация няма и от формации, които се представят като алтернатива на тройната коалиция.

Най-голямата опозиционна партия ГЕРБ ще открие своята кампания в неделя в Пловдив. Девизът е "Да докажем, че България може".

В града под тепетата от ръководството на партията канят привържениците си от цялата страна. Те ще бъдат надъхани с гайди и изпълнения на песните на Митко Щерев. Изпълнение на популярната мелодия на "100-те кабагайди" имаше и при основаването на партията преди 3 години.

По време на събитието ще бъдат представени и два различни партийни химна, посветени на двата предстоящи вота. По отношение на бюджета ГЕРБ декларира, че ще харчи "пестеливо". Ще се използват предимно "евтините" клипове и изяви по публичните медии.

Билбордове ще има само там, където те са собственост на членове и симпатизанти. За това перо средства не са предвидени. От пресцентъра на формацията обясниха, че кампанията им е обърната основно към активните хора, няма да има чалга, а дори ще има организирани посещения на театър.

"Време е за добрите"

Синята коалиция ще открие кампанията си в събота с концерт в Зала 1 на НДК. Десните са поканили "Акага", Белослава, Графа, Богдана Карадочева, Ваня Костова и др.

Щабът на сините залага на две ключови послания: "Време е" и "Време е за добрите". Техният бюджет също все още се уточнява, което е разбираемо и на фона на съдебните спънки около регистрацията на новото ръководство на СДС.

Кампанията ще е скромна и разчита на мобилизацията на избирателите за отхвърляне на настоящото лошо управление, което да бъде заменено с добро управление, за всички добри и честни хора.

Синята коалиция също е записала на агитационните си материали, че купуването на гласове е престъпление.

Яне Янев – корупцията е приоритет №1

"Ред, законност и справедливост" обявиха пред Mediapool, че тяхното основно мото ще бъде "Не на корупцията". Това кореспондира с последните изяви на техния лидер Яне Янев, за който се твърди, че е на "пряка линия" със службите. От пресцентъра обясниха, че борбата с корупцията е приоритет "номер 1", което ще се свърже и с номера на бюлетината на партията.

"Наша основна цел е да привлечем гласовете на всички потърпевши от това явление", обявиха от PR-екипа на Янев. Техният бюджет също не е готов и щял да е ясен до седмица. РЗС ще разчита на билбордове в страната и на "малко плакати".

Кошлуков стана лице на Ковачки

От ЛИДЕР направиха изненадваща промяна в последния момент, като избраха за водач на своята евролиста лидера на друга партия – Емил Кошлуков от "Новото време". Тяхно мото е "Искаме промяна" и "ЛИДЕР с Новото време". На плакатите отсъства предупреждението за купуването на гласове.

От PR-екипа на партията заявиха, че ще се опитат да привлекат гласовете на обществено активните хора. "Ще се впишем в разрешените от закона разходи за кампанията", заявиха от ЛИДЕР в отговор на въпрос за бюджета.

*Публикувани са предизборните плакати на партиите, които ни ги предоставиха до 19 ч. в петък -бел.ред.

Още по темата
Още от България

Кой според вас стои зад решението за отстраняване на Силвия Великова?