В Черния петък българите масово избират онлайн пазаруването

В Черния петък българите масово избират онлайн пазаруването

Българите масово свързват Черния петък с пазаруване онлайн, предимно на дрехи, обувки, козметика и електроуреди, като намеренията на повечето са да изхарчат между 100 и 750 лв., сочи проучване на платформата за електронна търговия eMAG, разпространено в понеделник преди предстоящите големи намаления на цените за Black Friday.

Когато се заговори за Черния петък, разпродажбите се свързват с онлайн магазините от  62.9% от потенциалните клиенти. Двойно по-малко – 32.7 процента, предпочитат физически магазини. В същото време 26.7% от запитаните са посочили платформата eMAG като мястото, от където смятат да пазаруват за Черния петък.

Над 40% от възнамеряващите да направят покупки по време на шопинг събитието са се насочили към дрехите, а 20.5 на сто смятат да пазаруват обувки. Следва интересът към козметиката – 13.7%, и малки домашни електроуреди (12.9%). Мобилни телефони и Телевизори са сред търсените категории за съответно 8.7% и 5.6% от потребителите.

Тенденциите в различните възрастови групи се определят от техния начин на живот и потребности. 18-24-годишните ще търсят основно дрехи (54.2%), следващите възрастови групи до 44 г. ще се насочат предимно към дрехи, обувки, козметика и малки домашни електроуреди. Потребителите между 45 и 55 години демонстрират повишен интерес спрямо цялостната извадка към малки домашни електроуреди, стоки за дома и декора.

Пазаруващите онлайн са 77.1%, което бележи повишение спрямо предходната година, когато са били 70.4%. Сред тях най-активна е групата 25-34 г., следвана от 18-24 г. (съответно 90.4% и 83.6% от тях правят покупки онлайн).

Между 100 и 750 лв. смятат да похарчат в Черния петък за онлайн пазаруване 63.1% от анкетираните. От тях 17.9% са предвидили между 350 и 500 лв., а 5.5% имат намерение да направят покупки за над 1200 лв.

Споделяне

Още от Бизнес

Как оценявате кандидата на ИТН за премиер?