Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

В жп сектора ще влязат 4.8 млрд. лв. инвестиции до 2013 г.

0 коментара

През 2009 г. в железопътния сектор в България ще влязат 450 млн. лв., а до 2013 г. инвестициите ще достигнат 4.839 млрд. лв. Това съобщиха от правителствената информационна служба в четвъртък, когато кабинетът одобри насоките за развитие на държавните железници до 2013 г. и финансовите разчети към тях съгласно Закона за жп транспорта.

За гарантиране изпълнението на инвестиционната политика на Национална компания "Железопътна инфраструктура" за тази година предвидената сума е 200 млн. лв. От тях 110 млн. са за капиталови трансфери, а останалите - за поддръжка и експлоатация на релсовия път. Общо за следващите пет години сумата се планира да е 1.278 млрд. лв.. Средствата ще бъдат осигурявани по Оперативна програма "Транспорт", чрез заем от Световната банка, собствени приходи и други.

Субсидиите и компенсациите от държавата за пътнически превози, обект на договора за извършване на обществени превозни услуги с превозвача БДЖ, са 155 млн. лв. за тази година. За доставката на нови машини са предвидени 94.5 млн. лв. Общият размер на необходимите средства по инвестиционната политика за националния превозвач и необходимите субсидии и компенсации по задължението за обществена услуга за периода 2008-2013 г. са 2.561 млрд. лв. или 427 млн. лв. средногодишно.

Целта на новата политика за развитие на държавните железници е да гарантира устойчивото им развитие чрез повишаване конкурентоспособността и технологичния им капацитет, модернизация и развитие на жп инфраструктурата и транспортните

технологии, се посочва в съобщението на правителството. По този начин трябва да бъдат преодолени съществуващите проблеми в инфраструктурата, състоянието на осигурителната техника и телекомуникациите, остарелия локомотивен и вагонен парк.

Инвестиционната политика при осъществяването на новата визия за развитие на железниците е свързана с модернизация на жп инфраструктурата по направленията на трансевропейската жп мрежа и тези с национално значение и със голямо въздействие върху пазара на жп услуги. Ще се инвестира и в нови транспортни технологии, доставка на вагони и локомотиви, за съвременни технически бази за поддържане и експлоатация на жп машините в съответствие с изискванията за безопасност и сигурност. Акцент на инвестициите ще е и развитието на интермодалните и контейнерни превози като най-важен източник за генериране на приходи от международни и транзитни превози.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.