Винарна и дистрибутор глобени за рекламни трикове

Винарна и нейният дистрибутор бяха глобени от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) заради рекламни игри с награди, надхвърлащи законните прагове, съобщиха от антимонополния орган.

Със 105 160 лв. е санкционирана винарна “Тодоров“, с 20 160 лв. - представителят ѝ “Винополи“. Причината е предлагане на непазарни стимули спрямо купувачите като метод за въздействие върху техния избор с цел увеличаване на продажбите.

Повод за образуване на производството е игра под надслов “С любоff от Тоdoroff. Обиколи Европа с Todoroff”, рекламирана в електронните медии. Рекламното съобщение се разпространява чрез електронната страница на “Винополи” ЕООД – официален представител на “Тодоров” АД за България и чрез рекламни пана. Участието в играта изисква да е закупен продукт – вино или ракия с марката “Todoroff”.

Комисията установи, че наградите в играта, с изключение на голямата, са в рамките на ограниченията, предвидени от закона. Голямата награда - едноседмичен круиз за двама по западното Средиземноморие, обаче надхвърля законоустановения праг от 100 пъти цената на предлаганите продукти. В настоящото производство този праг е 940 лв., като за база е взета най-ниската цена от асортимента, тази на вината Boutique – 9.40 лв.

КЗК счита, че като организатори на играта и двете дружества носят отговорност. При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание сравнително краткия период на нарушението и оказаното съдействие от страна на дружествата.

Споделяне
Още от Бизнес