Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Война между безплатните вестници се разгаря в Лондон

7 коментара
Война между безплатните вестници се разгаря в Лондон
Войната на безплатните всекидневници в Лондон се разрасна с ударното навлизане в надпреварата на четвърто издание - "Дълондонпейпър" (Thelondonpaper) на австралийско-американският медиен магнат Рупърт Мърдок, посочва в сряда Франс прес, цитирана от БТА.

Около 700 улични вестникари започнаха в късния следобед да раздават в центъра на столицата цветния всекидневник от 48 страници, който предлага предимно "светски" новини, както и забава и отмора. Изданието е предназначено за заможни читатели на възраст между 25 и 34 години, т. е. публиката, която често предпочита да се информира от интернет и с това привлича рекламодатели в мрежата.

Докато тиражът на платените всекидневници продължава да се свива, "Нюз интернешънъл" - британският филиал на Мърдок, който притежава също в. "Таймс" (с тираж 660 000 екземпляра) и "Сън" (3,2 милиона), не оставя нищо на случайността, продължава агенцията.

"Проучихме всяка улица, всеки офис, гледахме футбол, наблюдавахме потоците от хора в различните часове от деня, както и типа хора. За дадена зона знаем, кога се появяват нашите потенциални читатели, а също как, кога и колко от нашите разносвачи трябва да се намират там, за да "уловят" читателите", обяснява пред в. "Индипендънт" Клайв Милнър, директор на "Нюз интернешънъл".

"Вложихме време и пари /. . ./ за нас това е много важно. Никога не вършим нещата наполовина, винаги планираме всичко така, че да успеем", добавя той.

Предвижда се "Дълондонпейпър" да излиза в тираж 400 000. Редакцията му се състои от 40 журналисти, способни както да списват вестника, така и да странират, казва Милнър. Броят на страниците е съобразен с времето, прекарвано средно за четене в транспортните средства (25-30 минути).

В понеделник първата страница бе посветена на смъртта на известния телевизионен журналист и любител на животните Стив Ъруин, и на последното явяване в съда на рокмузиканта наркоман Пийт Дохърти.

Възвращаемост на инвестициите в "Дълондонпейпър" се очаква след 18 месеца, но конкуренцията обещава да е безмилостна.

Последната седмица британската пресгрупа "Асошиейтед нюзпейпърс" - друг представител на тежката артилерия на издателите на вестници, който публикува платените всекидневници "Дейли мейл" (с тираж 2,4 милиона) и "Ивнинг стандард" (300 000 копия) - пусна второ безплатно цветно заглавие "Лондон лайт". То също излиза следобед в подобен на "Дълондонпейпър" формат и тираж.

И в двата случая целта е една: да се запазят рекламодателите, като се привлича млада и заможна читателска аудитория, която не харесва платените всекидневници. Тиражът на платените вестници миналата година падна с 3,5 процента до средно 12 милиона екземпляра.

С най-голям тираж в двайсетицата на конкуриращите се национални всекидневници във Великобритания остава "Сън", следван от "Дейли мейл" и "Дейли мирър" (1,6 милиона копия).

Сред тъй наречените сериозни вестници начело остава "Дейли телеграф" с тираж средно от 897 000 копия, сочат данните на британска служба за одит на тиража.

Читателите обаче стареят и на този факт се дължи загрижеността на собствениците на изданията да привличат по-младите с безплатно и леко четиво, което отделя значително място на спорта, но не съдържа задълбочени анализи и дълги външнополитически статии. А с това, според специалистите, рискът от нов спад в тиража на платената преса нараства.

 Първият безплатен вестник в Лондон излезе преди 7 години, през 1999 г. "Метро" е сутрешен всекидневник на "Асошиейтед нюзпейпърс" с тираж 1 милион екземпляра. Разпространява се в столицата и още 13 големи британски града.

Финансовият всекидневник "Сити Ей Ем" се появи през 2005 г. Той се предлага всяка сутрин в тираж 72 000 копия на спирките на метрото около лондонското Сити.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ойстър
    #8

    назад е бегето в издаването на вестници. Нашите квартални вестници са безплатни, както и много неделни броеве на други платени вестници са също безплатни. Рано сутрин един негър минава с колата си и хвърля изданията по градините в пликчета. Тези издания имат вид на скъпо цветно списание, само дето информацията е по-комерсиална. Въпрос на маркетинг. Тошо Тошев да си направи изданието безплатно, за да върне част от парите, които е свил като шпионин и парите, които е взел за своите пасквили от нищо неподозиращия български читател.

  2. мм
    #7

    не стига че и заплатите им са по-високи,а сега и безплатни вестници.Кога ще ги стигнем???????

  3. vestnik
    #6

    Да припомним- преди две седмици издателската група “Икономедиа” обяви, че на българския пазар е рано да се появява изцяло безплатен вестник, но не са се отказали от идеята си. От ВАЦ пък заявиха, че "евентуални безплатни издания ще залеят пазара спсевдо журналистически публикации". Първият подобен вестник в Лондон пък излязъл през 1999-та. Въпросът е защо 4 месеца преди да влезем в ЕС няма подобна практика у нас, след като са набивали в главите на младите студенти по журналистика, че медиите се издържат

  4. читател
    #5

    Почти всички издатели се възпротивиха на тази идея.Но тя ще се сбъдне въпреки всичко-това е бъдещето,жалко само,че при нас то идва винаги с по-голямо или дори с огромно закъснение. Искам да видя разочарованието на примерно ВАЦовите издатели,когато видят,че печалбата им малко намалява,а после и повече,защото те са монополисти и нивото съвсем не им е на нужната висота. Вярно,че по-малките ще слязат от сцената,но така е навсякъде.

  5. gonzo
    #4

    Срам!!! Дори братята македонци вече имат безплатен вестник - "Шпиц"!

  6. Тошо Тошев
    #2

    И да се закани, че ако не бъдат спрени веднага британските безплатни вестници, които вредят на свободата на словото, ТРУД и 24 часа ще пуснат собствено безплатно издание, с което безплатно ще се разпространяват детски книжки и видеокасети с любими български, съветски и индиански филми

  7. Gragdanin
    #1

    Ne razbiram zashto gultite vestnici sa s mnogo puti po-goliam tirag ot koito i da e bilo drugi. Taka e v Bulgaria, taka e izglegda i v Anglia. Vigdal sum vestnik Metro - ne mislia, che toi e gult, suvsem normalen za novini, politika i t.n. galko e ako dvata novi bezplatni vestnika za gulti.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.