Все повече столичани пият редовно чешмяна вода

Все повече столичани пият редовно чешмяна вода

С 15 процента са нараснали доволните от "Софийска вода" столичани, сочи ежегодното проучване на "Алфа Рисърч" как потребителите оценяват качеството на предлаганите им услуги, оповестено в четвъртък.

Удовлетворени от ВиК услугите в София са 86% от интервюираните. Повишава се и броят на клиентите, оценяващи положително качеството на водата от чешмата. 73% от тях са доволни от него в сравнение с 66% през 2017г.). 73% от софиянци пият чешмяна вода, което е с 3% повече в сравнение с предходната година, сочат цитираните данни.

Жителите на София все повече осъзнават важността от опазването на околната среда. Това сочи нарасналият дял на клиентите на компанията, които полагат грижи да пестят вода.  Те са 73% от анкетираните в проучването. Освен ограничаване на консумацията, все повече хора подменят домакинските си уреди с по-икономични.

Оценката за намаляващите случаи  на аварии е отчетена като положителна тенденция.  Висока е и удовлетвореността на клиентите от подаваното налягане на водата.

Потребителите на "Софийска вода“ отчитат двойно скъсяване на  времето, за което екипите на компанията реагират на подадените сигнали и отстраняват аварии, свързани с водопреносната и с канализационната мрежа.

Двойно се е увеличил делът на хората, които са били предварително уведомени за временни спирания на водата. През тази година те достигат до 79%. Близо половината от анкетираните са запознати с редовно публикуваните анализи за качеството на водата на сайта на дружеството, а един от всеки четирима ги е проверявал.

В официалната интернет страница на "Софийска вода” потребителите са търсили най-вече информация за прекъсвания на водоснабдяването (52%), за сметки (36%), но също и данни за отчитания, консумация и плащания (24-26%). Най-често те са изпращали отчети от водомерите си (37%), подавали са онлайн запитвания и оплаквания (30%).

Ръст от 5% има при клиентите, които през последната година са използвали денонощния, безплатен телефоннен номер - 0800 12 121 на „Софийска вода“. Причините за телефонна връзка с компанията са разнообразни – самоотчет на водомерите (27%), съобщение за теч/авария (16%), търсене на допълнителна информация (16%), заявка за услуга (16%) и др.

Посещенията на абонатите в центровете за обслужване на клиенти, основно са били с цел плащане на сметка (88%), но също така и за да се зададат различни въпроси, свързани с дейността на дружеството (17%) или за да се заявят услуги, включително технически (16%).

Клиентите споделят, че са удовлетворени от предоставената информация от каналите за комуникация с дружеството. "Софийска вода“ продължава да е най-високо оценяваният доставчик на комунални услуги в столицата.

Още от България

Защо бившият шеф на КПКОНПИ става консул?