Втора проверка на инспекторите от Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ) в средата на декември решава дали българската администрация е спазила всички изисквания, съобщиха в четвъртък за Mediapool отлично информирани източници.
В момента у нас са авиоинспектори на ЕС, които проверяват летателната експлоатация. Тяхната мисия приключва в петък. Обект на проверка точно преди присъединяване на страната ни към Европейския съюз ще бъдат техническите параметри на въздухоплавателните средства, с които работят родните авиокомпании, ремонта, производството и проектирането на летателни машини и части за тях.
От втората проверка реално зависи дали Гражданската въздухоплавателна администрация (ГВА) ще получи правото да работи самостоятелно по европейското законодателство и да издава документи признати от европейската общност или ще се наложи чужда администрация да върши това, коментираха специалистите.
В същото време правителството прие в четвъртък промени в Закона за гражданското въздухоплаване, според които удостоверенията за летателна годност, които ГВА издава за самолети и вертолети, се обезсилват от началото на следващата година.
Изискването самолетите да притежават типов сертификат,признат от Европейската агенция за авиационна безопасност, вече се въвежда нормативно.
Специалисти от бранша коментираха, че промените в действащата нормативна уредба се налагат, заради изискването на европейски Регламент 2042. България е длъжна да спазва буквално разпоредбите на ЕС по отношение на документите, които се издават за летателната годност на въздухоплавателните средства, техническото обслужване и ремонта на самолетите, сертификатите на екипажите и свидетелствата на авиокомпаниите.
Ръководителят на ГВА трябва да издаде заповед до 1 януари, с която да обезсили всички документи, издавани от администрацията в изброените области. С приетите изменения на закона се дава право на българската въздухоплавателна администрация да отписва служебно от регистъра тези самолети и вертолети, на които е отнето свидетелството за летателна годност или е изтекъл срокът му на валидност.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
2 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Krajno vreme be6e da zatvorqt lakomite usti na GVA/DVI. Taka narechenite "Naredba No...." za sertificirane, licenzirane i t.n. bqha napraveni po nachin osigurqvasht vratichki za vsqkakvi podkupi - ot aviokompaniq do prokuden navyn poradi organizirani faliti aviacionen systav! Podkrepqm napylno nujdata ot prdpazna klauza za aviaciata! Tova e nachina da se zatvorqt lakomite usti!Primer: spored naredbata za sertificirane na avioinjeneri/technici, sled iztichane na 4 godini Type Rating te, nezavisimo …
4e rabotqt v exploataciqta! trqbva da izkarat "opresnitelen kurs"! Kyde? Samo na edno mqsto: Institut po Vyzdu6en Transport - okolo 1000lv. i 1 sedmica otpusk! V Evropa? Izdava se ot Aviokompania ili Organizaciq za Remont kydeto raboti6 "Cotinuation Training Notes" otbelqzva6ti zapoznavaneto ti s poslednite Service Bulletini i drugi novosti za typa samolet na koito raboti6. Bez da e nujno da si vzema6 otpusk, da kupuva6 bilet i da pla6ta6 na nqkakyv institut 1000lv.
Пътувах с чартарите на ХЕмус ер през септемврий.Пред авмарийните изходи имаше седалкиВ никоя друга компания не съм видял такова нещо.По силата на Варщавския договор на IATAтам е аварийно пространство и трябва да е свободно.Сома че Хемус ер не стазва никакви правила и я кара през просото.Решил съм да повдигна този въпрос там където му е мястото.