Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Вторият тунел при Дупница отваря до дни

3 коментара

Втората тръба на тунела край Дупница е готова и следващата седмица ще бъде официално открита, съобщи пред Mediapool във вторник Дончо Атанасов, директор дирекция "Оперативен контрол и управление на риска" в Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ).

Новият тунел трябваше да е пуснат в експлоатация през септември, но проблеми със свличащия се склон, където се строи, доведоха до няколко месечно забавяне. "Всички проблеми са решени", заяви Атанасов.

Изграждането на втората тунелна тръба при Дупница е един от 10-те пътни проекта по програма ФАР със спряно финансиране. Стойността му е над 7 млн. евро, въпреки че турският консорциум "ТИНСА-ЕРКО" печели обществената поръчка през 2004 г. с цена от 4.4 млн. евро. След като от Брюксел спряха евро парите за пътища заради нередности в пътното ведомство, стана ясно, че държавата не само ще плати довършването на пътните проекти със собствени средства, но и ще връща пари, тъй като са изтекли всички срокове на предприсъединителната програма.

Проектът беше замесен и в конфликт на интереси, тъй като контролът по него се осъществява от фирмата "Мот Макдоналд". В британската инжинерингова фирма и в нейни дъщерни подразделения работят близки и роднини на заместниците на бившия скандален шеф на пътния фонд Веселин Георгиев.

Въпреки проблемите около реализацията на проекта, тунелът е изключително важен, тъй като ще улесни движението по Е79 – пътят свързва Румъния с Гърция и по него минава целият трафик през София за Кулата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. недоумяващ
    #4

    е една мижава дупка, която трябваше да е готова още преди десетилетия! Срам за Българските държавници и строители. Хората по света масово строят пътни тунели с дължина над 10км, а за железопътните да не говорим. Нещастници! Няма ли кой да изгони тая сган от Родината ни?!

  2. Дядо
    #3

    Отврат! Срам за българското строителство! Срам за "строителите на социализЪма". Все се лющят и събарят и все движението е по една от тръбите. А понякога излиза и изцяло извън - по стария път ГП-4!

  3. твърд
    #1

    и от пловдивския, а ние ще го откриваме като някой от тунелите в Швейцария.Напомня ми филма "Кит".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.