Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

За първи път метро тръгна в азиатската част на Истанбул

5 коментара

Шестнайсет подземни станции с впечатляващи мозаечни пана, на които са изобразени Момината кула, кулата Галата и други забележителности на Истанбул и 144 вагона, които се движат през интервал от 90 секунди. Така изглежда новата линия на метрото в азиатската част на Истанбул. Досега метро имаше само в европейската част на мегаполиса.

Новата подземна линия е първата по рода си на азиатския бряг. Новото метро свързва двата най-големи квартала в азиатската част на Истанбул - Кадъкьой и Картал, и е с дължина 22 км, които са най-натовареният маршрут. Разстоянието ще се изминава за 32 мин, съобщи БТА.

Турският премиер Реджеп Тайип Ердоган откри азиатска линия на метрото. Той заяви, че в строежа на линията Кадъкьой-Картал, който продължи 7 години, са инвестирани 3.1 млрд.турски лири. Това е най-голямата инвестиция в историята на турската република.

През следващата година, когато ще бъде завършен и тунелът-епруветка, който ще минава под Босфора, метрото директно ще свързва европейския и азиатския континент, на които е разположен Истанбул. Разстоянието от азиатския квартал Картал до европейското летище Ататюрк ще се изминава за 81 мин. Значително ще бъде намалено времето за пътуване и до много точки на мегаполиса.

Вагоните на новото метро на азиатския бряг са без ватмани - движението се осъществява автоматично от специален команден център. Те са снабдени с климатици и с компютърна система, указваща станциите.

С пуска на новото метро 450 автобуса и 1250 маршрутни таксита ще бъдат спрени от движение в азиатската част на мегаполиса и това ще облекчи движението.

През първите 4 дни пътуването на гражданите и гостите на града с новото метро ще бъде безплатно.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. tim
    #5

    "Вагоните на новото метро на азиатския бряг са без ватмани - движението се осъществява автоматично от специален команден център. Те са снабдени с климатици и с компютърна система, указваща станциите." За сведение на Боко, Фандъчкова, шефа на метрото и всички "отговорни фактори".

  2. Анонимен
    #4

    А нашия Московски говори, че като завършат метротунела под Босфора, през БГ ще тръгнат милиони тона товари и БДЖ ще е на голяма печалба!? Блажени са верващите глупаци.

  3. Анонимен
    #3

    Останалите без работа ватмани,ще станат светски хроникьори или ще изпълняват роли в наякои следващи сериали.Ще се преквалифицират в курсове,ръководени от Е.Минчев.

  4. Анонимен
    #2

    Хайде... и турците не щат най-хубавите вагони в света: руските. "Вагоните на новото метро на азиатския бряг са без ватмани - движението се осъществява автоматично от специален команден център."

  5. Анонимен
    #1

    Страхотно! И съжалявам, че за няколко дни пропуснах да отида от Кадъкьой до Картал. Нищо, догодина с метрото под Босфора.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.