За пръв път у нас жена подкара товарен влак

Даниела Костадинова на работното си място. Сн. БГНЕС

Първата товарна композиция, управлявана от жена помощник-машинист, потегли в сряда от гара Илиянци, подкарана от 31-годишната Даниела Костадинова. Тя стана медийна звезда още с назначаването си предишния ден като помощник-машинист в "БДЖ Товарни превози".

Тя е завършила бакалаварска степен по специалността "Електрообзавеждане в транспорта” във Висшето транспортно училище "Тодор Каблешков” и след това е преминала всички необходими изпити за правоспособност за управление на електрически локомотиви. Това ѝ отнема година и половина.

Страстта ѝ към железницата датира от ранна детска възраст, когато на 3 години за първи път се впечатлява от влаковете.

Управителят на "БДЖ – Товарни превози” Любомир Илиев присъства на потеглянето на товарния влак, поздрави Костадинова за решението ѝ да изпълнява тази отговорна дейност и ѝ пожела успешна и безаварийна работа.

"Един помощник-машинист трябва да може да прикачва и откачва вагоните на влаковата композиция, да съобщава на машиниста за всяко препятствие и нередност, да оглежда локомотива и да следи всичко да бъде изрядно", разказа за задълженията си Даниела, цитирана от БГНЕС.

От Илиянци тя трябва да стигне до Драгоман, откъдето влаковата композиция ще отпътува за Словения.

"За мен това е просто професията, която искам да упражнявам", казва Даниела, която мисли, че не би се справила по-лошо с професията на помощник-машиниста, отколкото представителите на силния пол.

"Вярвам, че и жена би се справила с тази функция, но първо трябва да проверя", пошегува се машинистът с 15-годишен стаж Стоян Кунин, който въпреки големия си опит с влаковете, за пръв път ще има за помощник жена. "Ще се чувствам като на работа", лаконично отговори той на въпроса какво е усещането да работи с дама до себе си.

Към настоящия момент в поделение "Товарни превози" на БДЖ работят около 200 машинисти, които управляват 60 влака дневно.

"Факт е, че първият помощник-машинист жена започва работа днес, но и в бъдеще ще имаме нужда от млади и смели хора, които да променят системата и ще ни помагат да развиваме железницата", каза управителят на поделението Любомир Илиев.

Той заяви, че би подкрепил всички жени, които изявяват желание да работят в БДЖ и разполагат с нужната квалификация, защото е сигурен, че в много отношения дамите са не само по-лоялни, но и много по-хладнокръвни.

Споделяне
Още от Бизнес

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?