За пръв път "Виваком" с повече приходи от мобилни услуги

За пръв път в историята си "Виваком" е отчела през 2013 г. повече приходи от мобилни услуги спрямо тези от фиксираните, които традиционно осигуряваха постъпленията в телекома. Общо за миналата година дружеството, което в края на 2012 г. бе купено от руската ВТБ Кепитъл и българската Корпоративна търговска банка на Цветан Василев, отчита приходи от 811.9 млн. лв.

Това е спад от 5% в сравнение с 2012 г., но въпреки това осигуряват лидерската позиция по приходи на "Виваком" на българския пазар на телекомуникационни услуги. За сравнение операторът с най-много клиенти – "Мобилтел", отчете постъпления от около 781 млн. лв, а вторият по-големина телеком "Глобул" – 661.9 млн. лв. за миналата година.

"Виваком" отчита 415.9 млн. лв. приходи от мобилни услуги през миналата година, което е с 5 процента повече спрямо 2012 г. Това се дължи главно на стабилен ръст на мобилните абонати със срочни договори , а увеличените продажби на смарт телефони и таблети компенсират намалението на регулираните цени за терминиране.

Компанията остава лидер в сектора на фиксираната телефония, който ѝ е донесъл прлез 2013 г- приходи от 396 млн. лв. Спадът е 14% на годишна база заради продължаващите тенденции потребителите да заменят домашния телефон с мобилен.

Мобилните абонати на "Виваком" са нараснали до 2.6 млн., което е с 10% повече спрямо 2012 г. и се дължи на инвестициите в качеството на услугите и 3G-мрежата на компанията, която покрива над 99.8 на сто от територията на страната.

Броят и ръстът на мобилните абонати са отчетени след промяна на методологията за отчитане на предплатените услуги, уточнява дружеството Така от статистиката са изключени предплатените клиенти без трафик в продължение на повече от 3 месеца. Телекомът посочва още, че има най-нисък процент неактивни абонати в сравнение с другите два мобилни оператора.

"Виваком" съобщава, че бележи стабилен ръст на печалбата, но не дава конкретни данни за нея.

При потребителите на високоскоростен интернет се наблюдава ръст от 2% до 327 хиляди абонати за годината. За отчетния период потребителите на оптичен интернет са достигнали 22%. Към момента компанията покрива 680 хиляди домакинства с високоскоростна оптична връзка и продължава да изгражда мрежа, която осигурява на потребителите реално достижими скорости до 100 Mbps и интерактивна телевизия с над 140 канала.

Споделяне
Още от Бизнес

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?