Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

За реклама на туризма ще се похарчат 23 млн. лв. догодина

Порталът bulgariatravel.org ще се популяризира с 3 млн. лв. в интернет

10 коментара
За реклама на туризма ще се похарчат 23 млн. лв. догодина

Близо 23 млн. лв. ще бъдат похарчени за реклама на туризма през следващата година. Средствата са с над 4 млн. лв. повече спрямо 2011 г., съобщиха от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Решението е взето на заседание на Националния съвет по туризъм.

 

Близо 15 млн. лв. от средствата за националната туристическа реклама ще дойдат от оперативна програма "Регионално развитие", а останалите се осигуряват от бюджета на Министерството на икономиката. За сравнение през 2011 г. средства за реклама на туризма бяха 18.7 млн. лв., от които 7.7 млн. лв. от бюджета на министерството, а останалите по оперативната програма.

 

Водещото послание в рекламната кампания за европейските пазари е "България - модерна дестинация през четирите сезона, а за далечните Азия, Америка, Близък и Среден изток - "Открий България".

 

Фокусът на рекламата през следващата година ще бъде върху специализираните продукти - културен, балнео, спа- и уелнес туризъм, и върху личностните ценности за потребителя, а не само на конкурентната цена.

 

При подбора на средствата особено внимание е отделено на модерните медии - уебмаркетинг, социални мрежи, високи технологии, новия туристически портал, се казва в съобщението на Министерството на икономиката.

 

Порталът www.bulgariatravel.org ще се популяризира в интернет срещу близо 3 млн. лв., става ясно от регистъра на обществените поръчки. Рекламният банер ще бъде публикуван на предни позиции в 20 туристически портали и сайтове, като ще се разиграят и две игри.

 

На девет езика ще се направи и филм за тракийското наследство с индикативна цена от 85 хил. лв. Общо за рекламни фирми са предвидени 660 хил. лв.

 

За 1.8 млн. лв. са подготвени близо един милион рекламни тематични диплянки. Те са посветени на отделните туристически региони в страната, както и на видовете туризъм като голф, лов и риболов, орнитоложки туризъм и фото сафари. Отпечатани са и стикери с българска роза, билки, кисело мляко, вино, пещери. Издадени са и туристически пътеводители.

 

Други близо 900 хил. лв. се дават за рекламни сувенири като календари, значки, ключодържатели, моливи и химикалки, шапки, флашки, тефтери, хавлиени кърпи за плаж. Има дори и "луксозно розово масло в кристална бутилка".

 

Националният съвет по туризъм е решил към него да се създаде работна група по маркетинг и реклама с консултативни функции.

 

До Коледа ще се проведе среща на представители на всички министерства заедно с туроператорите, за да се види каква е готовността за сезон 2012 г. Министърът на икономиката Трайчо Трайков е предложил тези срещи да станат редовни. "Ще засилим контрола в туристическия бранш, както направихме в енергетиката", е казал министър Трайков.

 

България е получила предложения да бъде страна партньор на туристическите изложения в Скопие и Баку, както и за участие в предстоящите осма световна среща и изложение за приключенски туризъм в Люцерн, е информирал зам.-министърът на икономиката Иво Маринов.

 

За първите десет месеца на годината страната ни е посетена от 5.8 милиона чужди туристи, което е с 4.4%о повече спрямо същия период на 2010 г., сочи отчетът на Националния съвет по туризъм.

 

Приходите от международен туризъм са 2.5 млрд. евро за първите девет месеца на 2011 г., което е ръст от 3.7% спрямо същия период на миналата година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #10

    Да не забравите да включите в рекламата - къпане в пресни фекали!

  2. Анонимен
    #9

    Разгледах портала. Разгледах портала за популяризирането (т.е. - рекламирането) на който ще дадат 3 милиона лева. Пълен боклук е - има много по-добри сайтове, включително любителски. Според вестник Вести от миналата година, той струва 2 милиона, а за напълването му с информация са отишли други 4,5 милиона. За изработването на такъв сайт (пълен е с безплатни приложения от Гугъл) са отишли не повече от 10000 лева. Знам го защото и аз правя сайтове. Сега пак ще дадат на Красимир Гергов и свързаните с него рекламни фирми огромни пари от нашите джобове. Полза няма да има за туризма, но ще платят за поддръжката на миналите и предстоящите избори.

  3. Анонимен
    #8

    Разгледах портала. Разгледах портала за популяризирането (т.е. - рекламирането) на който ще дадат 3 милиона лева. Пълен боклук е - има много по-добри сайтове, включително любителски. Сега внимание: Според това тук: http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40

  4. Анонимен
    #7

    Разгледах портала за популяризирането (т.е. - рекламирането) на който ще дадат 3 милиона лева. Пълен боклук е - има много по-добри сайтове, включително любителски. Сега внимание: Според това тук (http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40

  5. Анонимен
    #6

    Mitowski i Niko Tuparew kolko kinta shte priberat ot tozi seriozen biudvet direktno w dvoba si?

  6. В и К
    #5

    България вече има славата на туристическа дестинация с евтини проститутки и алкохол и няма нужда да се пръскат пари за реклама. Вместо това могат да се пренасочат за почистване на боклуците и телесните отпадъци от привлечените туристи, както и отпадъците от дейността на бидонвилите в които са отседнали.

  7. Анонимен
    #4

    смешни хора ,собствениците на комплекси няма ли да се бръкнат ,не сме длъжни ние данъкоплатците да им плащаме рекламата и да им пълним комплексите и хотелите.

  8. Анонимен
    #3

    пак държавни средства за частни облаги...иначе за пенсионерите и майките с деца, паре нема!

  9. Анонимен
    #2

    Samata duma Poharchwat pokazava (newolno), che tezi pari otiwat na wiatara... Wmesto za reklama na nesto nesustestwuwasto, podobre e tezi pari da se WLOZAT, INVESTIRAT w turizticheskata industria, zastoto te sa w otchajwasto plachewno sustojanie!

  10. Анонимен
    #1

    Никакви пари да не се дават за туризма от джобовете на данъкоплатците! Да се дават пари само от европейските фондове и от печелещите от туризма. Навъдиха се десетки туристически сдружения, които да си събират пари за реклама, а не да се борят помежду си кой да се докопа до европейските пари. Когато държавата излезе от кризата може да задели и за реклама.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.