Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Забавя се стартът на ферибота Варна – Кавказ

4 коментара
Забавя се стартът на ферибота Варна – Кавказ

Фериботната вързка между Варна и Кавказ ще заработи най-рано през април 2009 г., а не както беше планирано в края на тази година. Това заяви в понеделник пред Mediapool Симеон Ананиев, директор на изпълнителна агенция "Железопътна администрация" към транспортното министерство, след среща с делегати от Федералното събрание на Руската федерация, ръководена от Виктор Глухих.

На срещата е присъствал и транспортният министър Петър Мутафчиев. Причините за забавянето са, че руската и българската страна все още не са се споразумели колко ще струва транспортирането на един вагон между двете пристанища и как ще се разпределя печалбата между участниците. Друга основна причина е необходимостта да се пригодят варненското и кавказкото пристанища, за да се разтоварват вагоните от ферибота "Авангард" върху железния път.

През октомври двете държави одобриха кораба, с който ще се извършват превозите – руският "Авангард" с вместимост 80 вагона. В момента руснаците строят още един кораб, който да се движи по линията – "Славяни". И двата са с 4 м по-тесни отколкото досега обслужваните кораби. Затова се налага преустройство на пристанищата. "Български държавни железници" (БДЖ) ще платят 150 хил. лева за ремонта на варненското пристанище.

Железниците ни разчитат, че с приходите от такси за вагоните и превози, които ще извършват по фериботната връзка, ще намалят загубите си от прекратяването на дейността на "Кремиковци".

Пряката транспортна връзка по море между България и Русия ще означава спестяване на средства от транзитни такси и печалба за България от преноса на руски стоки за Европа.

На първо време между Варна и Кавказ ще се превозват само масови товари, които не се облагат с акциз. Курсовете ще бъдат веднъж седмично. Максималният капацитет ще бъде достигнат до 2010 г.. Тогава курсовете ще бъдат поне три пъти седмично, сочат предварителните прогнози на руската страна. Планира се оборот на около 2 млн. т. товари между двете страни. В първите години се очакват обемите на превозените стоки да са 500-600 хил. т.

Фериботната връзка с Кавказ ще послужи и за доставка на оборудване за АЕЦ "Белене" и газопровода "Южен поток". Целта на руснаците е да се избегнат и доставките през трети страни като Украйна, тъй като това може да доведе до оскъпяване на строителството.

От българска страна интерес към ферибота са заявили спедиторската фирма "Дискордия", Параходство "Българско речно плаване", "Български морски флот" и други.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Бен
    #5

    С 4 метра газене в Порт Кавказ можете да направите само кръжок по корабомоделизъм.При срива в търсенето на суровини и на навлата, единственото, което ще остане живо са контейнерните превози. А за тях няма никакви проблеми и те не са спирали - контейнеровозите се извиват на опашки през пристанищата Варна и Новоросийск. Контейнер може да се качи за Русия всеки ден на кораб от Варна, с един траншипмънт или директно.

  2. калун
    #4

    Колкото по-малко връзки с Русия, толкова по-добре за България.

  3. Бюлетень
    #2

    "Забавя се стартът на ферибота Варна – Кавказ"

  4. REDOVEN 4ITATEL
    #1

    ЗА КАКВО НИ Е ТОЗИ ФЕРИБООТ?? ЗА ДА СЕ ПОДМАЖАТ ГОЦЕ И ВАТМАНА НА ТРАМВАЯ НА КРЕМЪЛ??? И ДА УЛЕСНЯТ ПУТИНОВИТЕ ПОПЪЛЗНОВЕНИЯ ЗА НАЛАПВАНЕ НА СТРАНАТА НИ???

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.