Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Забраната за БГ-полети до САЩ може да падне през ноември

6 коментара
Забраната за БГ-полети до САЩ може да падне през ноември

Надявам се забраната за български пътнически полети до САЩ  да падне през ноември и дотогава България да е изпълнила всички изисквания, поставени като условие за гражданската ни авиация. Това заяви в петък министърът на транспорта Петър Мутафчиев, коментирайки публикувания ден по-рано черен списък на авиокомпаниите. Той беше в Бургас за откриването на новия терминал на летището.

До края на есента се очаква да приключи изпълнението на съвместния план за сигурност на българските авиопревозвачи и летища, който страната ни изпълнява съвместно със САЩ.

"Няма българска авиокомпания, която да е попаднала в черния списък. Оценката, която е дадена на българската авиационна администрация, е положителна. Българската авиационна администрация отне сертификатите на четири карго авиокомпании, направени са препоръки към други две. При отстраняване на пропуските ще им бъдат възстановени правата за превози", каза Мутафчиев. Според него фактът, че не сме попаднали в черния списък е много важен, защото иначе това би попречило на премахването на забраната да изпълняваме граждански полети до САЩ.

Ограничението бе наложено в края на 2002 г. заради съмнения за надеждността на сертификацията на авиокомпаниите от Гражданската въдухоплавателна агенция..

Новият авиотерминал, който бе открит от Мутафчиев в Бургас, е погълнал 7 млн.лв, които са инвестирани от концесионера  "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт".

Съоръжението е свързано със съществуващия терминал за заминаващи пътници на летището и разполага с 9 нови гишета за регистрация на пътници и багаж, 2 гишета за гранична проверка, 3 рентгенови апарати за проверка за сигурност и багажна система, която може да обслужва големи типове самолети с над 250 пътници. Капацитетът на багажната система позволява да се обработват едновременно три полета, което са 600 човека на час. Така  капацитетът на летище Бургас за заминаващи пътници се увеличава с 40 процента. Очаква се до края на годината аерогарата да обслужи над 2 млн. пасажера, което е с 10 на сто повече от 2006 г.

Откриването на терминала в Бургас съвпада с 60-ата годишнина на българската гражданска авиация.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. neron
    #7

    BALKAN LETESHE DO USA. CAC PESHALBA

  2. neron
    #6

    LEKA I PRAST NA BGA BALAN

  3. Летец
    #5

    Нероне - не си разбрал !Става дума за 60 години от създаването на Българската Гражданска Авиация, т.е. първият полет София-Бургас през юни 1947 г.с тримоторния немски самолет "Юнкерс".Хубаво е ,че някой се сеща за "Балкан",но той се появява много по късно(след"Табсо" и т.н.).Линията до Ню Йорк никога не е била на печалба,но тя подхранваше мрежата от останалите международни линии, много от които бяха на печалба и то сериозна.Просто такава е играта в този бизнес...

  4. ъ
    #4

    става дума за ТАБСО

  5. Jesse Jackson
    #2

    Никой от БГ авиопревозвачи, няма интерес и възможности да лети директно до САЩ, както правеше АК Балкан навремето. Единствено BH Air имат годни самолети A320 за директни полети до JFK. Обаче, те са се обвързали изцяло по чартърни дестинации в Европа, за да отделят капацитет за редовни полети до САЩ. От това само Хемус може да има интерес, но има ли той машини да прави директни полети, така както навремето Балкан летеше с B767 ?

  6. Летец
    #1

    Jesse, когато А-320 прелети с пътницидиректно до Америка, ела да ми се обадиш...Въпросът с наличието на тип самолете необходимо, но далеч не достатъчно условие за целесъобразно опериране до някой си пункт, в т.ч. и до Америка.Нещата са доста по-сложни и комплексни, никоя авиокомпания не е прокопсала от превозване на празни седалки, т.е.въздух.Иначе самолети колкото искаш, само пари да има...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.