Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Забранява се "еко" рекламата на общо основание, без сертификат на продукта

0 коментара
Забранява се "еко" рекламата на общо основание, без сертификат на продукта

Европейският парламент прие в сряда директива, която забранява използването на подвеждащи твърдения за екологосъобразност на продукт, ако те не са официално сертифицирани от публичен орган. Така се слага край на общите твърдения, че продуктът е еко, използвани в момента при маркетинга им.

Целта на новите евроизисквания е да се защитят потребителите от заблуждаващи търговски практики и да им помогне да направят по-добър избор при покупка. В списъка на ЕС като забранени практики ще бъде вписано използването без доказателства на общи екологични твърдения като "екологосъобразни", "естествени", "биоразградими", "неутрални по отношение на климата" или "еко".

Използването на маркировки за устойчивост също ще бъде регулирано, като се има предвид объркването, което причинява тяхната употреба, както и липсата на съпоставителни данни, посочват от пресслужбата на Европарламента.

Друга важна цел на новия закон е производителите и потребителите да обръщат повече внимание на трайността на стоките. В бъдеще информацията за гаранцията трябва да бъде по-видима, като ще бъде създаден нов хармонизиран етикет, за да изпъкват по-лесно стоките с удължен гаранционен срок.

Новите правила също така ще забранят неоснователните твърдения за дълготрайност (например, че пералнята издържа 5000 цикъла на пране, ако това не е вярно при нормални условия), твърденията, които приканват към замяна по-рано от необходимото на консумативи (като например мастилото за принтер), и представят стоките като годни за поправка, когато те не са, отбелязват от институцията.

"Този закон ще промени ежедневието на всички европейци! Ще се оттеглим от културата на изхвърлянето, ще направим маркетинга по-прозрачен и ще се борим с преждевременното остаряване на стоките. Хората ще могат да избират продукти, които са по-трайни, по-устойчиви и по-лесно се ремонтират благодарение на надеждни етикети и реклами. Най-важното е, че компаниите вече не могат да подвеждат хората, като например казват, че пластмасовите бутилки са добри, защото компанията е засадила дървета някъде — или че нещо е устойчиво, без да обясняват как. Това е голяма победа за всички!", коментира докладчикът на парламента Биляна Борзан (С&Д, Хърватия).

Директивата трябва да получи окончателното одобрение от Съвета, след което ще бъде публикувана в Официален вестник на Европейския съюз. Държавите членки ще разполагат с 24 месеца, за да стане тя част от националните им законодателства.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.