Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Започна разширението на столичния бул. "Рожен"

0 коментара
Започна строежът на разширението на столичния булевард "Рожен"

Започна изпълнението на проекта за разширение на столичния бул. "Рожен" от надлез над жп линия до Северна скоростна тангента.

"Това е един от стратегическите проекти в програмата, в който са вложени много усилия, енергия и инвестиции", каза кметът на София Йорданка Фандъкова при първата копка на булеварда в петък. Продължението му ще е от надлеза над жп линията "Биримирци-Волуяк" до Северната скоростна тангента, като дължината е малко над 2 километра. Изпълнител на проекта е "Джи Пи Груп".

Булевард "Рожен" е от основните входни артерии на София като по него често се наблюдава струпване на големи колони чакащи автомобили поради тесните му габарити. Разширението е от жизненоважно значение за развитието на града, като с него ще се подобри пътната безопасност в целия северозападен район. Новото трасе ще разполага с две платна, като и от двете му страни ще има локални платна. Също така ще има трамвайно шосе, което е част от проекта, заедно с цялата подземна инфраструктура, изграждане на канализация, осветление и озеленяване.

По думите на кмета тези 2 километра трасе е трябвало да бъдат почти изцяло отчуждени, което е изисквало много работа, за да се случи, и днес да стартират дейностите по първия участък от 400 метра.

"Много говорим за развитие на северните територии, а това се усети чувствително след изграждането на Северната скоростна тангента", посочи Фандъкова и допълни, че сега връзките с тангентата дават възможност за едно много сериозно планирано развитие на северните територии.

Срокът за изпълнение е една година.

Според функционалното си предназначение бул. "Рожен" принадлежи към първостепенната улична мрежа – II клас – градска магистрала. Трасето ще бъде с габарит от 34.70 м до 58.70 м. В основното си направление в участъка от жп линия "Биримирци-Волуяк" до ул. "Джерман" булевардът е с по две ленти за движение в посока с широчини по 3.75 м. Посоките са разделени от средна разделителна ивица, широка 3 м. На изток, успоредно на пътните ленти за движение, е обособено трамвайно платно с габарит от 7.70 м, отделено от централното платно с разделителна ивица, широка 1.50 м.

В участъка от ул. "Джерман" до Северна скоростна тангента габаритът на булеварда е 27.50 м. Той включва средна разделителна ивица, широка 4 м, по три ленти за движение в посока с широчини по 3.50 м всяка и тротоари по 1.25 м. Предвижда се реконструкция на трасето на трамвайна линия от км 0+006,54 (край съществуващ трамваен панел) до км 1+588,01. Обектът включва изграждане на канализация, газоснабдяване, водоснабдяване, улично осветление и телекомуникации по новото трасе.

Разширение на бул. Рожен

Ще бъде реконструирано и трамвайното трасе

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.