Започва най-голямото шоу в света на моторните спортове

Започва най-голямото шоу в света на моторните спортове

Най-голямото шоу в света на моторните спортове Формула 1 ще започне в неделя с развяване на карирания флаг на пистата в Бахрейн. Според повечето участници и анализатори този сезон ще бъде нещо специално.

На старта са четирима световни шампиони, включително легендата Михаел Шумахер, който ще трябва да защити аурата на своите 7 титли срещу звездите от новото поколение. Общо четири отбора са сочени като фаворити за спечелването на титлата при конструкторите, а зад тях има още толкова претенденти, които са готови на всичко, за да развалят вече направените сметки.

През тази година най-високотехнологичната и комерсиална надпревара в света ще носи и патриотичен заряд. В германския отбор Мерцедес GP се събраха германските пилоти Михаел Шумахер и Нико Розберг, а срещу тях ще се изправят британците от Макларън със своите двама световни шампиони Люис Хамилтън и Дженсън Бътън. Италианците от Ферари заложиха на пилоти от близки по манталитет държави – Фернандо Алонсо (Испания) и Фелипе Маса (Бразилия). В падока някои вече наричат "черните кончета" – "Латинския отбор".

Извън тази символика последните предсезонни тестове на тимовете показаха, че общо четири отбора с техните осем пилоти притежават нужната техника, за да спорят за световна титла. Ферари, Макларън, Ред Бул и Мерцедес се събраха в 3 десети от секундата в последния ден от тестовете. Анализите показват, че темпото на тези отбори в състезателни условия също трябва да е много близко. Много близки резултати показаха още Заубер, Уилямс и Форс Индия.

При почти равните възможности на болидите изглежда, че за първи път от много години всичко изглежда е оставено в ръцете на самите състезатели. А те определено имат какво да губят.

Актуалният световен шампион Дженсън Бътън предприе рискован ход с преминаването си в Макларън, където ще бъде съотборник с Люис Хамилтън. Според повечето анализатори, така Бътън рискува да бъде победен именно от своя сънародник, който освен с огромния си талант се слави и с безрезервната подкрепа на тима.

Шумахер се завръща в Ф1 след три години прекъсване и ще се изправи отново срещу Фернандо Алонсо, който е човекът, успял да прекъсне неговата серия от 5 поредни световни титли. Алонсо е единственият на стартовата решетка победил "непобедимия" в два директни сблъсъка. Интригата ще е още по-голяма, защото този път испанецът заема мястото на германската легенда във Ферари.

Самият Алонсо също има стари сметки за разчистване. За първи път той ще разполага с достатъчно добър болид, за да влезе отново в директно състезание с Хамилтън за световната титла. Испанецът си тръгна обиден от Макларън след разочароващия за него сезон'2007, когато Хамилтън успя да го победи в директния двубой. Алонсо обвини за това шефовете на тима, защото подкрепяли предимно британеца. Всичко това, разбира се, бе отречено от Макларън

Освен тези пилоти, като претендент за титлата е сочен още Фелипе Маса, който загуби със само 1 точка шампионата през 2008 година от Люис Хамилтън, но показа големия си талант.

Очакванията са тимът на Ред бул за втора поредна година да участва директно в борбата за титлата. Водещият пилот на отбора Себастиан Фетел ще трябва да се бори освен с гореизброената конкуренция и със съотборника си Марк Уебър, който през миналия сезон записа 2 победи.

Извън голямата четворка анализите показват, че отборът на Заубер може да се окаже скритият фаворит през тази година. Последните изследвания на "Бриджстоун" показаха, че болидът на швейцарците е изключително балансиран и най-бавно износва ресурса на своите гуми. Предвид забраната за презареждане по време на състезания, запазването на гумите става ключов елемент през новия сезон. Освен предимството си в този аспект Заубер имаха и много добра скорост по време на тестовете.

Форс Индия и Уилямс също демонстрираха, че могат да бъдат достатъчно бързи.

Големият проблем на предстоящия сезон до този момент се оказват новите отбори. Върджин и Лотус показаха изоставане от над 5 секунди по време на тестовете, което означава, че техните болиди ще бъдат изпреварвани с между 3 и 4 обиколки на състезание от останалите. Испания рейсинг дори не са тествали колата си и най-вероятно няма да видят финалния кариран флаг в първата половина от сезона. Най-критични към допускането на тези отбори бяха от Ферари, докато Макларън и Мерцедес показаха значително по-балансирано поведение.

Въпреки затихване по темата предвид старта на сезона, феновете на спорта може да станат свидетели на поредния "политически скандал" във Ф1, ако някой от "новаците" се забърка в по-сериозен инцидент. Зеленият светофар за всичко това ще светне след три дни.

Споделяне

Още от Спорт

Ще се ваксинирате ли срещу коронавирус?