Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Железниците пак ще бъдат преструктурирани

2 коментара
Железниците пак ще бъдат преструктурирани

Промяна в Закона за железопътния транспорт готви Министерство на транспорта, съобщи министър Петър Мутафчиев в четвъртък пред парламентарната комисия по транспорт и телекомуникации. Той обаче не уточни подготвените промени, но коментира, че с промените се цели ново преструктуриране на железницата.

Две работни групи в момента правят анализ доколко ще бъде ефективно новото преструктуриране и едва при безспорно доказване, че то ще подобри работата на двете железопътни дружества – НК “Железопътна инфраструктура” и “БДЖ” ЕАД, ще бъде предложено на правителството, уточни Мутафчиев.

Едва 10 % от транзитните товари, които минават през страната се превозват, от БДЖ, съобщи председателят на парламентарната комисия по транспорт Йордан Мирчев. Според изнесените от него данни 85 % от товарите се превозват по републиканската пътна мрежа и едва 5 % минават през пристанищата.

В разработената от транспортната комисия стратегия, представена в четвъртък, се предлага транспортното министерство да наблегне на развитието на модерните технологии за превоз на товари. Комбинирането на различните видове транспорт е особено подходящо за нашата малка страна, но много богата географски, коментира Мирчев.

Министър Петър Мутафчиев уточни, че  двете основни точки, в които ще се развиват интермодалните превози в страната са Русе и София. За столицата е възложено проучване, къде е най-подходящата точка за строителството на интермодален терминал. Предложенията на консултанската фирма са били Подуене и Волуяк, но според Министерството на транспорта най-подходящата зона е Казичене. Петър Мутафчиев уточни, че мотивите на фирмата да посочи другите две зони са тежките отчуждителни процедури, които трябва да се проведат в района на Казичене. Според него с промените в Закона за държавната собственост обаче, те могат да се приключат много бързо.

От транспортно министерство смятат, че Подуене не е подходящо място, защото се намира в централната част на столицата, а Волуяк и в момента е “тясно място” и там не може да се създаде сериозна бизнес зона. Транспортният министър уточни, че интермодални терминали се строят в изградени промишлени зони. В началото на март експерти от министерството ще посетят Унгария, за да се запознаят с опита на бившата соцрепублика при този тип превози. Министър Петър Мутафчиев уточни, че близо 2 млрд. евро са се увеличили приходите от транспорта след въвеждане на интермодалните превози в страната.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. B52
    #2

    Предложенията на консултанската фирма са били Подуене и Волуяк, но според Министерството на транспорта най-подходящата зона е Казичене...Za kakvo sa hvarliani pari za konsultanti, sled kato taka ili inache ministerstvoto shte si reshi kakvoto mu e kef?! Balkanshtina...

  2. Ceteris Paribus
    #1

    Колко интермодален ще е терминала в София? Момчета и момичета в Министерството на транспорта, почетохте ли книжки? Че скоро ще ви изпитаме какъв е дела и значението на водния транспорт, респ. пристанищата в световната търговия и в интермодалните привози.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.