Съоръжението за зимуване на плавателни съдове край Русе ще се дострои он концесионер, съобщиха от транспортното министерство в петък след посещение на ресорния министър Ивайло московски в крайдунавския град.
Проектът за изграждането на т.нар зимовник за кораби стои недовършен над седем години заради липсата на пари. В него досега са вложени около 20 млн. лв. от предсъединителната програма ФАР и от държавния бюджет, а довършването му ще стане по механизмите на публично-частното партньорство.
"Получихме разрешение от Европейския съюз и предстои да стартираме процедура по отдаването на концесия на зимовника при град Русе”, каза Московски, цитиран от пресцентъра.
"Потенциалният инвеститор ще завърши проекта със собствени средства, като след това ще може да го използва срещу съответните концесионни такси”, допълни той. Зимовникът ще осигури престой през цялата година за 26 плавателни съда и яхти с гарантирана дълбочина в акваторията 3.50 м и при ниско корабоплавателно ниво.
По време на визитата си в Русе министър Московски посети и единствения в страната Музей на транспорта и съобщенията. По думите му, в момента се проучват възможностите за прехвърлянето на неговото управление от "Холдинг БДЖ” към Община Русе. Така музеят, където е експониран и използванията от Цар Борис ІІІ луксозен влак, ще може да кандидатства за европейско финансиране. Към настоящия момент неговият статут не е уреден и не отговаря на изискванията за музей съгласно Закона за културното наследство.
Министър Московски съобщи и че е в ход подготовката на проект за модернизация и реконструкция на жп линията Русе-Варна. По думите му за ремонт на първата железопътна линия в България ще се търси финансиране по инициативата "Свързана Европа”. Индикативната стойност на проекта е около 300 млн. евро., а линията може да се обособи като основен транспортен коридор между река Дунав и Черно море, обясни Московски.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Бравооо! Това решение дали не е за прокурор?
Публично-частното партньорство в България е равнозначно на далавера в която се ощетява държавата. Не вярвам в конкретния случай зимовникът да излезе рентабилен и някой частник май ще си вкара автогол. №3 не е прав, защото предишните започнаха много работи, но не довършиха нито една въпреки, че световната икономика беше в разцвет и имаше много излишни пари.
Ами проектът за зимовника си е довършен в обхвата, както беше формулиран по Програма ФАР. Защо не са правили нищо допълнително - не само предишните, а и сегашните. Сигурно по-важно е да се даде на концесия на наши хора преди да си отиде този некадърник отново в Монтана. На всичко отгоре се изкарва и герой за Дунав мост. което и да е правителство, ако беше на власт сега, проектът щеше да се довърши. Строителството на моста просто си тръгна при предишните. Този по-добре да каже какво става с програмирането за следващия период - както са тръгнали само да концесионират ще я закъсат.
Ето за това ГЕРБерастите уволниха инж. Георги Георгиев като изпълнителен директор на Агенцията за проучване и поддържане на плавателния път на река ДУНАВ-той се държеше държавата да ползва средствата по програмата на ЕС за пътя Рейн-Майн-Дунав/както правят румънците /,а ГЕРБЕРастите искаха да сложат ръка на проекта.Е,успяха.
Абе тия гербаджии все концесионират, все приватизират, все прехвърлят нещо друг да свърши и накрая уйде коня у ряката.