Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

20 млн. евро от ЕС отиват за реклама на БГ туризма

15 коментара
20 млн. евро от ЕС отиват за реклама на БГ туризма
Държавната агенция по туризъм (ДАТ) получава 39 млн. лева от европейските фондове за реклама на туристическия продукт, като заложената цел е след три години тя да донесе увеличение на приходите за индустрията с 50 млн. евро.

Във вторник бяха подписани Средносрочно рамково споразумение и 6 договора по една от мерките на Оперативна програма "Регионално развитие" (ОПРР) за по-ефективна рекламата на българския туристически продукт в страната и чужбина, както и за повишаване на информационното обслужване в този сектор.

Подготвените от ДАТ рекламни проекти трябва да достигнат целева аудитория от 310 млн. души. Очакваното увеличение на приходите за индустрията е 50 млн. евро. "Тази сума е записана във финансовата обосновка на проектите, но това не е най-важното", обясни Крушкова. Ще бъде извършено проучване на пазара, ще се подготви рекламна кампания за страни като Русия, Великобритания и Германия, както и реклама за вътрешния пазар, поясни тя.

До края на годината може да стартират процедури по възлагане на обществени поръчки за някои от проектите. Новината е много добра за бранша, тъй като от години ДАТ разполага с оскъдни средства за издръжка и реклама на туризма ни - за 2008 и 2009 г. държавата ѝ отпуска по 6 млн. лева.

Крушкова каза, че до 31 март трябва да се представят още три проекта по ОПРР - за мрежа от туристически информационни центрове, за разработване на стратегия на бранд на България и за маркетингови проучвания на ефективността на националния маркетинг и на стратегии, които се отнасят до националния туристически продукт.

С парите от еврофондовете агенцията ще разработи и въведе национални системи за сертифициране на качеството на туристическите услуги, местата за настаняване и атракциите. Цялата сума, предназначена за ДАТ по ОПРР е 64 млн. лева.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов заяви по време на церемонията, че до момента по ОПРР са подадени над 640 проекта, подписани са 95 договора на стойност 247 млн. лева.

Крушкова каза, че броят на туристите у нас в сравнение с 2007 г. е нараснал с 18.6%, но през последния месец и половина заради кризата в Европа се наблюдава отлив на желаещи. Въпреки това за Нова година в българските курорти ще има повече туристи отколкото миналата зима. "Имаме антикризисна програма, но тя е свързана с много голям финансов ресурс", заяви Крушкова пред БНР.

В същото време еврокомисарят по защита на потребителите Меглена Кунева призова във вторник представителите на туристическия бизнес да инвестират в доверието на потребителите.

Пазари, в които има доверие на потребителите, продължават да се развиват, отбеляза еврокомисарят.

По време на семинар "Защита на потребителите на туристическите продукти и услуги", Кунева посочи, че в условията на криза първото нещо, от което ще се откажат потребителите, е почивката.

Представители на туристическия бизнес обаче ѝ възразиха – според тях почивката ще е последното нещо, от което хората ще се откажат.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Canada Dry
    #16

    трябва да отпуснат няколко милиона за ограмотяване ва тъпите, зли и крадвиви български келнери иначе и тези европейски парици ще се затрият най-безмислено.Ама май и европейците не са много итнелигентни слек като си вЕрват, че само с реклама ще направят простака читав!

  2. ес
    #15

    и там яко крадът.ваканционни селща англичани,ирланци и наши мушеници.и сега чепат.

  3. Космополит
    #14

    Всеки частник калкулира рекламата си като процент от печалбата си (а не от оборота). Тук, наопаки, казват, че реклама от 40 млн. лева ще увеличи приходите, значи оборота (а не печалбата). Ако се допусне, че нормата на печалба е 10%, което е доста прилично, ще се види, че вложените пари в реклама са повече от очакваната печалба. С други думи, за да бъде ефективна рекламата от 40 млн. лева, нормата на печалба при този приход трябва да е по-голяма от 40%, което е невъзможно. Никой ако харчи свои пари

  4. атака
    #13

    Какво ще рекламират ? Евтин алкохол , свободата да се освиниш от ядене и пиене ?

  5. cherven bokluk
    #12

    shte gi otkajem ot vsichko

  6. REDOVEN 4ITATEL
    #11

    КАКВА ПО-ДОБРА РЕКЛАМА ОТ ЖЕЛЕЗОБЕТОННОТО И ЗАМЪРСЕНО ДА КРАЙНОСТ ЧЕРНОМОРИЕ!!!

  7. атяк
    #10

    и к..и под една или друга форма.примерно бизнесменки,консултантки,счетоводителки юристки,салонни управителки и какви ли не още титли да хванат окото.

  8. кънчо
    #9

    зле им е.

  9. Каприма
    #8

    Според статията сега ДАТ до сега харчи 6 милиона лева. Според Националния Статистически Институт приходите от международен туризъм са 2.4 милиарда евро. Значи с 39 млн, лева трябва да постигнат приходи от 16 милиарда евро. За какво увеличение само с 50 милиона евро на приходите става въпрос? Тези или не могат да смятат, или нещо не е наред.

  10. Спонсорче на Гоце
    #6

    Този път от ОЛАФ ще му фанат на Гоце само туркменистанските рогца.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.