Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

24% спад на товарните превози на БДЖ

1 коментар
24% спад на товарните превози на БДЖ

Загубата на компанията "БДЖ-Товарни превози" се е свила в сравнение с миналата година и през първото тримесечие на 2016 г. възлиза на 1,2 млн. лв. За сравнение през същия период на 2015 г. тя е била 5,4 млн. лв.

Това става ясно от отчета на дружеството на първото тримесечие, публикуван на страницата на Министерството на финансите.

В същото време обаче работата на компанията сериозно е намаляла. Обемът на превозените материали е спаднал с 24%. Свиването на приходите от продажби пък е с 14% до 23 млн. лв.

Влияние за намалението оказват спадналите превози през периода януари – март 2016 г. на мините на фирмата, свръзвана с Христо Ковачки - "Ти Би Ел", с 39%, на "Консорциум МТ Транс" с 62% и на "Стомана индъстри" с 41% спрямо първото тримесечие на 2015 г. Със 17% обаче е увеличено средното превозно разстояние на един тон товар.

Пернишките мини на Ковачки са и най-големият клиент на железницата с дял от около 1/3 от превозите.

Като цяло една от причините за неизпълнението на плана за превозите са прекъсванията за ремонт на ж. п. инфраструктурата, включително на ключови трасета като например Белово-Септември-Пазарджик, Пазарджик-Стамболийски и др.

БДЖ превозва основно въглища, нерудни суровини и петрол, сочи още отчетът на компанията.

Към 31 март 2016 г. в "БДЖ-Товарни превози" са работили 3 192 души, което е намаление с 403 души в сравнение с 31 март 2015 г. Средната месечна брутна заплата в компанията за трите месеца е била 832 лв., което е увеличение с 50 лв. спрямо предходната година.

Пернишката "Ти Би Ел" на Ковачки продължава да е най-големият длъжник на желниците с неразплатени към 31 март 5,7 млн. лв.

В същото време задълженията на товарните превози към 31 март 2016 г. възлизат на 95 млн. лв., което е намаление с 16 млн. лв. срямо същия период на миналата година. Най-големият дълг, който е краткосрочен, е в размер на 57 млн. лв. към Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Загубата на БДЖ-Пътнически превози пък се е увеличила и за първото тримесечие възлиза на 5,2 млн. лв. при 3,5 млн. лв. за същия период на 2015 г. Общо пасивите на "БДЖ-Пътнически превози" намаляват от 431 млн. лв. на 417 млн. лв., сочи финансовият отчет на дружеството.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ivankristov
    #1

    бдж се води към умишлен фалит от сегашното управление, което прави това от 2009г. Загубата е по - малка спрямо предходната година защото не се отделят пари за ремонти на локомотиви и вагони, но на кой му пука важно е да върви футболният отбор на изпълнителният директор владимиров - първи секретар на комсомола по времето на виденов и първанов

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.