Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Агроведомството готви маркетингова стратегия за българското вино

1 коментар
Image by <a href="https://pixabay.com/users/wokandapix-614097/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=853109">Wokandapix</a> from <a href="https://pixabay.com//?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=853109">Pixabay</a>

Изготвянето на маркетингова стратегия за развитие ва винения сектор готви агроведомството. В петък бе проведена среща с представители на бизнеса. Стратегията ще включва и реклама на българското вино, съобщиха от Министерството на земеделието.

"Документът се предвижда да е за срок от 3 години, като планираме и създаването на тематична работна група с представители на Министерството на туризма, Министерството на икономиката и бранша. Намеренията ни са да бъде направен и финансов анализ, и да бъде осигурен бюджет за изпълнението ѝ", заяви аграрният зам.-министър Тодор Джиков. И припомни, че Министерството на земеделието работи по създаването на дигитална карта на България, в която ще бъдат включени обектите за винен туризъм.

"В съвременния свят на засилваща се конкуренция е от изключително значение да работим за утвърждаване на българското вино", коментира заместник-министър Георги Събев. Според него усилията приоритетно трябва да бъдат насочени към пазари, които са били традиционни за родните производители, защото по-лесно се работи на места, на които вече страната ни е позната като винопроизводител.

"България отговаря на високите европейски стандарти за производство на вино и използването на потенциала на ЕС е необходим за постигането на целите ни", допълни още той.

Аграрният заместник-министър посочи още, че малките пазари, както и държавите, на които им предстои да се присъединят към ЕС са също с потенциал за реализация на българските винени продукти.

"Търговските аташета също трябва да бъдат ангажирани, за да подпомагат както достъпа до пазарите, така и популяризирането на българските вина", коментира още Събев.

Двамата заместник-министри коментираха, че се надяват разработването на маркетинговата стратегия да бъде продължена и от следващото ръководство на министерството, защото тя е в интерес на българските производители.

По време на срещата беше представен и анализ на азиатския пазар, изготвен от експерти от Министерството на земеделието. Данните в него показват, че в последните години износът на вино към държави като Япония, Китай, Южна Корея, Тайланд, Филипините и Индия намалява, а те са перспективни за развитие. Традиционно по-предпочитани са червените вина, а в някои от страните консумацията на вино е пряко свързана и с туризма. Според направените проучвания, световните производители също са насочили усилията си към азиатските пазари, което означава, че конкуренцията ще се засилва.

Представители на бранша считат, че усилията трябва да бъдат насочени и към пазарите на Индия и САЩ като ниша, която е добре да бъде разработена. Те поздравиха ръководството на министерството за започнала инициатива и заявиха готовност за подкрепа и сътрудничество.

Теми на разговорите бяха още участието на България в международни винени изложения, както и възможностите за участие във форуми, събиращи най-много представители от цял свят.

По време на срещата бизнесът коментира, че като проблем виждат липсата на национален винен щанд и бранд България на специализираните форуми. Според тях това е необходимо, защото по този начин ще се подпомогне разпознаваемостта на страната ни и популяризирането на родните вина. Обсъдено беше и създаването на винен сайт, който да дава пълна и обобщаваща информация за продуктите.

В рамките на срещата бе дискутирано и подписването на меморандум за сътрудничество между Министерството на земеделието и световния Музей на виното "Сите дю Вен" (Cite du Vin) в Бордо, което да допринесе за разпознаваемостта на българското вино във Франция.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Milenca
    #1

    Щели да изнасят вино? По 1€ бутилката ли? Може и по 0,60€, тук нали свястно бг вино няма под 12 лв бутилката. Не че чакаме на опашка, на същата цена се намират чудесни френски, италиански и испански вина.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.