Аварирал прекъсвач на метровлак е станал причина за временното спиране на движението на подземната железница, съобщи шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев във вторник. Кметът на София Йорданка Фандъкова каза, че до сряда трябва да е готов окончателният доклад за инцидента, който прекъсна движението по метрото за 30 минути в понеделник вечерта, като в това време пътниците останаха затворени в авариралия влак, докато той бъде изтеглен до близката станция.
Инцидентът стана в 19.00 часа между станциите "Константин Величков" и "Вардар" в посока "Обеля".
След извеждането на мотрисата не е имало проблем със захранването в участъка. Авариралият метровлак е от първите доставени за столичното метро. Той е произведен през 1998 година от руската компания "Метровагонмаш".
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
24 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
.вече
да не са от Раша?
...
сега ще се появят дежурните защитници на руската техника и ще ти обяснят как съветските мотриси от 80-те г. на ХХв. са по-добри от всички останали и как аварии стават навсякъде. После ще включат и на темата за съветските самолети :)
Браво бе, якобинец! Всички на бесилката, нищо, че метрото е към Столична община. С такива лумпенски изказвания дискредитирате нормалната критика към едно доста съмнително правителство. Да не говорим, че критиката към правителството трябва да посочва разумна алтернатива, на базата на прогнозиран вот. За такава не съм прочел още.
От това което разбрах по телевизията аварията в метрото снощи никак не е за подценяване - става в "час-пик", времето не е около 30 мин. а точно 35 (ако не са посмалили), 300 души са блокирани под земята, хиляди чакат по метростанциите. В белите държави това се смята за сериозен инцидан, независимо от причината и последиците. Особено тревожно е признанието на самият шеф на метрото късно снощи, че от диспечерския център първоначално са смятали, че късото съединеие е между захранващата релса и мотрисата и са пускали няколко пъти ток,докато разберат че повредата е в самата мотриса. Така те са могли да предизвикат пожар и да изпържат пътниците. Дано не е било така!
И аз така разбрах,че от Русия били.Какво чудно тогава?
"Аварирал влак прекъсна движението на софийското метро ..."Ами не ни ли обясняваше премиер-богатир Борисов, че и метрото ни го бил направил той ?(Или поне изборът на руски бит-пазар на старо на метровлаковете не "Сделано в России", ами и "Сделано в СССР" ?)
В Иваняне, Банкя, Вердикал и и други околни селища живеят постоянно или през почивни дни десетки хиляди жители, които работят в София и обременяват значително и без това инфарктното състояние на индивидуалния и недостатъчния обществен транспорт в София, особено в петъчни и понеделнични дни.При откриване на днешното метро чух, че метровлаковете, доставени от Русия през Варна или Бургас, са били транспортирани до София на собствени колела, теглени по ж п линиите. Това би означавало, че междуколесните …
им разстояния са като на влаковете (ще се радвам, ако някой го потвърди или отхвърли) и че при подходящо електрозахранване метровлаковете биха могли да се движат на собствени двигатели и по ж п линии, ако отговарят или се модифицират към изискванията за надземно открито движение.Това дава възможност с една връзка в Обеля между линията на метрото и влаковата линия до Банкя метрото да бъде удължено до Банкя по съществуващата надземна ж п линия с относително малки инвестиции само за електрозахранване и сигнализации (ако днешната ж п линия до Банкя е електрифицирана, направо биха могли да се използват метровлакове с двойно електрозахранване - от приземна метрошина и с лира от въздушен проводник, превключващи в Обеля от едното на другото захранване). Така би било възможно днешните метровлакове да се движат до Банкя и да обслужват десетки хиляди пътници, които иначе претоварват автомобилния и съществуващия недостатъчен обществен транспорт. Такива хибридни подземно-надземни метролинии има на много места, например в Лондон. Има ли и други околни селища с работещи предимно в София жители с отделни "глухи" влакови линии до тях, по които метрото би могло да бъде удължено надземно ?Мнения ?
Да, междурелсието е като на стандартните ж.п линии.Идеята ти не е лоша!